اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در اردبیل گزارش می‌دهد

نبود نظارت عامل اصلی نوسان در بازار گوشت سفید

با آغاز مسافرت‌های تابستانی و حضور هزاران گردشگر در استان اردبیل مرغ افزایش قیمت داشته است.

نبود نظارت عامل اصلی نوسان در بازار گوشت سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس آخرین نرخ‌های بازار امروز قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار شده 6 هزار و 300 تومان و تخم‌مرغ نیز 3 هزار و 800 تومان عرضه شده است؛ در حالی که نسبت به روزهای گذشته افزایش قیمت محسوس بوده و به نظر می‌رسد روند افزایشی در این محصول مورد نیاز مردم همچنان افزایش یابد.

به رغم آنکه مسئولان مدعی هستند که هیچ مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی، جوجه‌ریزی و برخی تمهیدات موردنظر برای کنترل بازار وجود ندارد، اما افزایش قیمت مرغ ضمن آشفتگی بازار مصرف و شایع شدن افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان این نگرانی را در مردم به وجود آورده که مرغ در روزهای آینده کمیاب یا نایاب خواهد شد؛ از همین رو خرید مرغ با قیمت 6 هزار و 300 تومان از سوی مردم افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه هیچ مشکلی در جوجه‌ریزی سه ماه اول امسال وجود نداشته است، اظهار داشت:‌ میزان جوجه‌ریزی در این سه ماه نسبت به سه ماه اول سال 91 افزایش یافته است.

عادل عبد‌ایمانی تصریح کرد: در سه ماه سال گذشته میزان جوجه‌ریزی 3 میلیون و 217 هزار قطعه بوده؛ در حالی که در سه ماه اول امسال این رقم به 3 میلیون و 337 هزار قطعه رسیده است که مقداری نسبت به سال گذشته افزون‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مرغ به چندین عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن تأمین نهاده‌های دامی به موقع و به قیمت مناسب است که اگر این امر مطلوب اتفاق بیفتد، نوسانات به حداقل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هرچند مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل جوابگوی این افزایش قیمت نیستند در مصاحبه تلفنی با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص جوجه‌ریزی و احتمال بیماری‌ها در پرورش طیور استان را جویا شدیم که صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد که میزان جوجه‌ریزی مربوط به پشتیبانی دام است، اما از لحاظ بیماری طیور هیچگونه مشکلی در استان تاکنون گزارش نشده است و اگر شایعه‌ای نیز در این زمینه وجود دارد، صحت ندارد.

قیمت مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان به بالطبع افزایش می‌یابد و تقاضای مصرف نیز با توجه به فصل گردشگری زیاد شده است، این نگرانی را به وجود آورده که در روزهای آینده ذخیره‌سازی‌ها جوابگو نباشد و قیمت به یکباره افزایش پیدا کند و بلایی که سال گذشته بر سر مردم آمد، امسال نیز نازل شود.

فارس در روزهای آینده گزارش‌های جامع و کامل‌تری از مشکلات خرید‌های اساسی مردم را در قالب‌ گزارش‌های مفصل ارائه می‌کند.

انتهای پیام/62001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول