اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بویین زهرا:

احساس ندامت مددجویان نتیجه انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌هاست

دادستان شهرستان بویین زهرا احساس ندامت مددجویان و تغییر زندگی آن‌ها را نتیجه انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها دانست.

احساس ندامت مددجویان نتیجه انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، ابوالفضل محبی در دیدار با رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را گامی مهم در راستای کاهش جمعیت کیفری دانست و اظهار داشت: با توجه به سیاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری این موضوع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها تأکید کرد و افزود: تلاش‌های مسئولان زندان‌های استان قابل تقدیر است ولی باید این فعالیت‌ها با حمایت‌های ویژه از سوی مسئولان ذی‌ربط افزایش یافته و هر روز شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

دادستان شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان و آشنایی مددجویان با نماز، احکام و مسایل شرعی، شاهد رشد اخلاقی مددجویان هستیم.

محبی اضافه کرد: بعضی از مددجویان در بدو دستگیری هیچ اطلاعی از مسایل احکام و دینی ندارند و به خاطر آشنا نبودن با مسایل دینی مرتکب جرم شده که در زندان با برنامه‌های خاص فرهنگی در این مسیر رفتار آن‌ها تغییر داشته است.

وی تصریح کرد: مددجویانی که با شرکت در کلاس‌ها و برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی اصلاح شده و ابراز ندامت در آنان وجود داشته باشد از لحاظ قضایی نیز کمک شایانی به آنان می‌شود.

دادستان شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی از اجرای حکم مجازات، اصلاح و تربیت مددجویان است بنابر این در این راستا مسئولان قضایی و زندان‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند.

محبی از حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی شهرستان بویین زهرا به منظور حمایت از اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در این اردوگاه خبر داد و گفت: در صورت امکان به منظور بازپروری بیشتر مددجویان در حد امکان حمایت‌های همه جانبه‌ای را خواهیم داشت.

رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج قزوین نیز در این دیدار با اشاره به بیانات امام راحل (ره) مبنی بر اینکه زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شوند، تصریح کرد: در حال حاضر زندان‌ها به جایگاه انسان‌سازی تبدیل شده و تغییر رفتار و کردار مددجویان نتیجه فعالیت‌های فرهنگی است.

سیدمحمد ابراهیمی ادامه داد: تمام تلاش کارکنان این اردوگاه این است که شرایط لازم را برای بازگشت سعادتمندانه و شرافتمندانه مددجویان به جامعه فراهم آوردند که تاکنون فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/77002/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول