اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تنها تفرجگاه زنجان غرق در زباله/ بی‌توجهی مردم یا بی‌تفاوتی مسئولان

سد خاکی گاوازنگ زنجان، به عنوان تنها تفرجگاه مردم زنجان در ایام تابستان و ایام تعطیلات این روزها غرق در زباله است.

تنها تفرجگاه زنجان غرق در زباله/ بی‌توجهی مردم یا بی‌تفاوتی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،در روزهای داغ تابستان مردم زنجان برای گردش و تفریح از مجموعه ائل‌داغی و سد گاوازنگ زنجان به عنوان تفرجگاه استفاده می‌کنند، در حالیکه این روزها سد گاوازنگ زنجان از آب مطلوبی برخوردار است و مردم بیشتر به این تفرجگاه روی آورده‌اند، متاسفانه انباشت زباله در سراسر سد صحنه‌های نازیبایی را رقم زده است.

اگرچه یک پای ثابت انباشت زباله در این محل مردمی هستند که از این تفرجگاه استفاده می‌کنند، اما اینکه چرا مسئولان برای نظافت این مجموعه اقدامی نمی‌کنند، از جمله مسائلی است که باید پرسید.

* انباشت زباله در سد گاوازنگ

سد گاوازنگ زنجان تفرجگاهی برای مردم است که در کنار آب مردم روزهای طولانی تابستان خود را سپری می‌کنند، اما انباشت زباله چهره این مجموعه را نازیبا کرده است.

سد خاکی گاوازنگ واقع در مجموعه ائل‌داغی زنجان چشم‌انداز بسیار زیبایی به این منطقه بخشیده است.

این سد در فصول گرم سال محلی مناسب برای تفریحات سالم از جمله ماهی‌گیری و قایقرانی است.

با توجه به اتمام این مجموعه در آینده نزدیک و در صورت کامل شدن این طرح، منطقه به یکی از قطب‌های جالب و جاذب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.

این مجموعه تفریحی در ایام عید آماده پذیرایی از گردشگران است که با حضورشان زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کنند، اما زباله‌های رها شده در این محل رغبتی برای استفاده مردم از این فضا ایجاد نمی‌کند.

فارس امیدوار است مسئولان فکری برای تنها تفرجگاه مردم زنجان کرده و تدبیری برای حل معضلات آن از جمله انباشت زباله در این محل انجام دهند.

گفتنی است، مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل‌داغی یا مجموعه گاوا‌زنگ یکی از مراکز تفریحی و گردشگری زنجان است.

*نزدیکی به شهر زنجان

مجتمع ائل‌داغی در شمالی‌ترین نقطه شهر زنجان در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است که کمترین فاصله با مرکز شهر داشته و در سه کیلومتری این شهر واقع شده است.

این کوه از ارتفاعات مهم شهر زنجان است که روزانه مورد بازدید طبیعت دوستان قرار می‌گیرد.

ارتفاع پایه این کوه یک‌هزار و 850 و قله آن 2 هزار و 15 متر است.

در این تفرجگاه سیاحتی و تفریحی همه امکانات رفاهی از جمله آلاچیق‌های چوبی، رستوران، آسیاب، سینمای پنج بعدی، سد خاکی، آبشار مصنوعی در نظر گرفته شده است اما باید مردم برای حفظ طبیعیت زیبای این منطقه از رها کردن زباله‌های خود خودداری کنند.

مجموعه گاوازنگ پرطرفدارترین تفریحگاه مردم زنجان است که در ایام تعطیل به خاطر ازدحام بیش از اندازه مسیر آن با ترافیک روبه‌رو می‌شود.

*حضور کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت‌گردی

استقبال علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی از این مجموعه به حدی است که در روزهای تعطیل مسیر این مجموعه مملو از کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت‌گردی است.

نزدیکی به شهر و زیبایی‌های خاص طبیعی این مجموعه و جاده آسفالته آن باعث توجه اهالی منطقه و مسئولان به این مکان تفریحی شده است.

توسعه و رشد فیزیکی شهر زنجان در مسیر جاده گاوازنگ و احداث مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه موجب توجه هر چه بیشتر قشر دانشجو و اساتید از این مجموعه شده است.

همچنین وجود مزار شهدای گمنام در قله این کوه بر ارزش معنوی این منطقه افزوده است که شمار زیادی از مردم و کوهنوردان در روزهای تعطیل با حضور در مزار این شهدای گرانقدر بر آن‌ها فاتحه می‌خوانند.

از جمله امکانات دیگر این منطقه وجود نمایشگاه بین‌المللی کاسپین در کنار این مجموعه است که باعث رشد و ترقی و جلب توجه این منطقه شده است.

همچنین برپایی جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره ملی آش ایرانی بر تعداد گردشگران مجموعه تفریحی گاوازنگ افزوده است.

وجود ارتفاعات بلند و شرایط مناسب موجود، این منطقه را به یکی از مکان‌های جالب در رشته ورزش‌های پروازی تبدیل کرده است.

سایت پروازی شهدای گمنام واقع در مجموعه تفریحی و ورزشی گاوازنگ زنجان یکی از حرفه‌ای‌ترین سایت‌های پروازی استان محسوب می‌شود.

از دیگر مکان‌های تفریحی گاوازنگ می‌توان به چایخانه، آمفی‌تئاتر، رستوران پذیرایی، مجموعه بازی و تفریحی روباز، پارکینگ، مجموعه ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری سینمای پنج بعدی و سد خاکی اشاره کرد.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول