اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ارومیه خواستار شد

بازبینی آئین‌نامه نخبگی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: آئین‌نامه فعلی نخبگی دانشگاه‌ها، اشکالات اساسی دارد و لازم است در دولت جدید مورد بازبینی قرار گیرد.

بازبینی آئین‌نامه نخبگی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم

حسن صدقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نخبگان سرمایه‌های عظیم هر کشور محسوب می‌شوند، اما معیار نخبگی ارائه کاری شاخص و اثرگذار در پیشرفت کشور است.

وی بر ضرورت توجه دولت منتخب به نخبگان علمی کشور، تاکید کرد و گفت: نخبگان علمی هر کشور سرمایه‌های عظیم آن محسوب می‌شوند و صرف هزینه در زمینه ارتقای علمی و توجه به نیازهای نخبگان، در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور به حساب می‌آید.

صدقی به ضعف آئین‌نامه نخبگی دانشگاه‌ها در کشور، اشاره کرد و گفت: آئین‌نامه نخبگی دانشگاه‌ها در ایران اشکالات اساسی دارد که نیازمند بازبینی و اصلاح است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجوی رتبه اول هر دانشکده به خودی خود نخبه علمی محسوب نمی‌شود، ملاک نخبگی باید ارائه کاری شاخص و اثرگذاری در پیشرفت کشور باشد.

صدقی بر اهمیت و لزوم شناسائی نخبگان حقیقی کشور، تاکید کرد و افزود: استعدادیابی و سنجش توان علمی دانشجویان، نکته بسیار مهمی است که تاکنون مهجور مانده و به سادگی با آن برخورد شده است، در حالی که شناسایی این افراد در حقیقت اصلی‌ترین گام در راستای کمک به نخبگان و پیشرفت علمی کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه ارومیه به مهاجرت سالانه تعداد زیادی از نخبگان علمی ایران به کشورهای دیگر، اشاره کرد و گفت: اگر روند شناسایی و جذب نخبگان در امور پژوهشی اصلاح شود، از فرار مغزها جلوگیری می‌شود، و به این ترتیب استعدادهای واقعی در داخل کشور و برای پیشرفت همان کشور رشد می‌کنند.

صدقی از توجه دولت منتخب به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها، تاکید کرد و افزود: این مهم در سایه توجه به نخبگان علمی کشور و استفاده از آنان در بدنه دانشگاه‌ها است، و باید در این زمینه بازبینی‌های اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول