اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات خوزستانی‌ها از رئیس جمهور جدید

حالا نوبت حماسه‌سازی دولت جدید در رفع مشکلات مردم است

مردم خوزستان معتقدند حالا نوبت دولت جدید است که برای رفع مشکلات مردم حماسه‌سازی کند.

حالا نوبت حماسه‌سازی دولت جدید در رفع مشکلات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با خلق حماسه بزرگ سیاسی ملت ایران به پایان رسید.

در روزی که هیچ‌کس توان بازگو کردن آن همه شور و شوق حضور مردم پای صندوق‌های رای را نداشت ملت ایران آمدند تا فرموده رهبری خود را مبنی بر خلق حماسه سیاسی را برآورده و دشمنان خود را به عقب رانند.

مشارکت بیش از 72 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری رویداد مهمی است که تنها در کشوری با مردم‌سالاری دینی امکان تحقق آن وجود دارد و حتی در کشورهای مدعی دمکراسی نیز امکان این حضور پرشور و صف‌های چندصدمتری در شعب رای‌گیری وجود ندارد.

رئیس جمهور منتخب ملت نیز با اکثریت آرا انتخاب و با اعلام پیروزی حسن روحانی مردم در بسیاری از نقاط به شادی و خوشحالی پرداختند و به نوعی جشن حماسه سیاسی گرفتند.

اما در این بین مردم از رئیس جمهور جدید انتظاراتی را دارند.

* رئیس جمهور جدید به وعده‌های خود عمل کند

یک کارمند خوزستانی گفت: من به آقای روحانی رای دادم و از اینکه وی پیروز انتخابات شد خوشحالم.

هانی 44 ساله ادامه داد: در طول مدت تبلیغات کاندیداها من آقای روحانی را نسبت به بقیه بهتر دیدم و امیدوارم حالا که وی با رای اکثریت مردم موفق شد به ریاست جمهوری برسد به وعده‌های خود عمل کند.

وی تصریح‌کرد: مردم در روز انتخابات تکلیف خود را انجام دادند و حالا نوبت رئیس جمهور منتخب است که به مشکلات مردم رسیدگی و وعده‌های خود را عملی کند.

*فرمایشات رهبری باید مبنای کار قرار گیرد

یک شهروند دیگر در این خصوص گفت: مسئولان باید فرمایشات رهبری را مبنای کار خود قرار دهند.

علیرضا که دانشجوی کارشناسی‌ارشد علوم سیاسی است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود پس از اعلام نتایج انتخابات فرمودند که فضای رقابتی قبل از انتخابات باید جای خود را به کار و تلاش دهد.

وی تصریح‌کرد: حالا که انتخابات پرشور برگزار و رئیس جمهور منتخب ملت نیز تعیین شد باید همه تلاش‌ها در جهت رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود.

علیرضا اضافه‌کرد: رئیس جمهور جدید در این روزهایی که تا دریافت حکم تنفیذ فرصت دارد می‌تواند با بررسی دقیق‌تر همه جوانب اهداف و برنامه‌های خود را تدوین و از همان روز نخست با قدرت در راه حل مشکلات مردم تلاش کند.

*مردم حماسه سیاسی آفریدند حالا نوبت حماسه دولت جدید در رفع مشکلات است

یک شهروند دیگر که شغل آزاد دارد گفت: مردم با حضور میلیونی خود پای صندوق‌های رای حماسه سیاسی را به بهترین نحو ایجاد کردند.

یوسف 36 ساله ادامه داد: من در روز انتخابات شاهد بودم که شعب رای‌گیری بسیار شلوغ و اکثر مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور خود پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند.

وی تصریح‌کرد: این حضور پرشور یک شوک ناخواسته به دشمنان کشور بود و آنها فهمیدند که جریان‌سازی‌های آنها تاثیری در حرکت مردم ندارد.

این شهروند خوزستانی اضافه‌کرد: حالا که مردم بی توجه به تبلیغات منفی دشمنان نظام آمدند و حماسه‌آفرینی کردند نوبت مسئولان و دولت جدید است که برای رفع مشکلات مردم حماسه‌سازی کند.

*دولت جدید در قبال مشکلات با تدبیر عمل کند

یک شهروند دیگر در این خصوص گفت: شعار رئیس جمهور منتخب ملت ایران تدبیر و امید است.

سعید 39 ساله ادامه داد: این انتظار نیز از رئیس جمهور جدید می‌رود تا با تدبیر مسائل و مشکلات کشور و به ویژه جوانان را رفع کند.

وی تصریح‌کرد: بیکاری و هزینه‌های بالای زندگی مشکلات عمده‌ای را برای اکثر اقشار مردم ایجاد کرده است و دولت جدید باید بیشترین تلاش خود برای رفع این مشکلات به کار گیرد.

* استفاده از نیروهای توانمند بدون توجه به گرایشات سیاسی

یک شهروند دیگر نیز در این خصوص گفت: از دولت جدید انتظار داریم تا شایسته‌سالاری را توسعه داده و افراد توانمند و لایق برای پست‌های مهم و کلیدی انتخاب کند.

محمد مهدی 29 ساله تصریح‌کرد: اگر دولتی روی کار آید که اعضای کابینه آن فارغ از گرایشات سیاسی و تنها بر اساس توانایی، تخصص و تعهد انتخاب شده باشند قطعا می‌تواند مشکلات موجود در بسیاری از حوزه‌ها را رفع کند.

*در پایان

مردم  ایران اسلامی سهم خود را در حماسه‌آفرینی با حضور پرشور در 24 خرداد را ادا کردند و حالا با امیدهای فراوان نسبت به دولت جدید که دولت تدبیر و امید است به انتظار نشسته‌اند تا گام بعدی توسط مسئولان و به ویژه دولت جدید برداشته و شاهد رفع نگرانی‌ها و مشکلات بوده و پیشرفت روزافزون کشور را نظاره کنند.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول