اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نظام و دولت جدید است

امام جمعه قم گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب و نیز دولت جدید خواهد بود.

حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نظام و دولت جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر شیعیان و مسلمانان، پیروان تمام ادیان و مذاهب وجود منجی را قبول دارند و جالب اینکه بسیاری از اهل سنت، تولد حضرت مهدی(عج) را نیز در کتاب‌های خود آورده‌اند.

وی افزود: امام زمان(عج) دارای چهار دوره زندگانی یعنی در زمان حیات پدر بزرگوارشان، غیبت صغری، غیبت کبری و عصر ظهور هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شیعیان در عصر غیبت دارای وظایفی هستند گفت: نخستین وظیفه شیعیان شناخت صحیح امام زمان(عج) است؛ عمل بر اساس خواسته‌های امام دومین وظیفه محسوب می‌شود و سومین وظیفه هم دعا برای سلامتی حضرت و تعجیل در فرج است.

وی ادامه داد: عنایات امام زمان(عج) همواره شامل حال شیعیان بوده و ایشان خود در نامه‌ای به شیخ مفید این مسئله را یادآور شده‌اند که هیچ‌گاه شیعیان را از یاد نمی‌برند؛ در عصر غیبت نیز بنای آن حضرت بر تقویت فقها و علمای شیعه است و نمونه بارز این؛ تبعیت از ولایت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دیده شد که مردم با ندای رهبری، حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطبه دوم را با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران آغاز کرد و گفت: این شخصیت بی ادعا عامل دلگرمی و مقاومت رزمندگان بود و توانست روحیه جهاد و شهادت را با دعا و نیایش گره بزند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با بیان اینکه دشمنان تبلیغ وسیعی علیه دین و اسلام دارند عنوان داشت: دستگاه‌هایی که مسئولیت ویژه تبلیغ دارند باید پیش‌قدم شوند و بهتر از گذشته در عرصه تبلیغ اسلام بدرخشند.

وی سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران او و نیز هفته قوه قضائیه را مورد توجه قرار داد و افزود: قضات و دستگاه قضایی باید توجه داشته باشند که در احکام صادره دچار اشتباه نشوند و اگر احیاناً این امر صورت گرفت مشکلی نباشد که از نظر نخست برگردند؛ اطاله دادرسی امری است که مردم شکایاتی نسبت به آن دارند؛ همین‌جا از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم دستور دهد برخی قضات در فرصت زمانی کم؛ پرونده‌های راکد را به صفر برسانند که این امر مایه خوشحالی مردم خواهد شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته مبارزه با دخانیات نیز گفت: مواد مخدر امروز به عنوان تجارتی پرسود در کنار فروش اسلحه، نفت و توریسم قرار گرفته و اهمیت مبارزه با این بلای خانمان‌سوز بیش از گذشته احساس می‌شود.

امام جمعه قم خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد را مورد توجه قرار داد و افزود: برای این تدبیر عالی ابتدا باید به رهبر معظم انقلاب تبریک بگوییم؛ به منتخب ملت ایران هم تبریک می‌گوییم و امیدواریم وی بتواند وعده‌هایی که داده است را در فرصتی مناسب و معقول محقق سازد.

وی بیان داشت: با وجود تبلیغات گسترده‌ای که در طول چهار سال گذشته به منظور بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیستم اداره کشور وجود داشت انتخابات امسال نشان داد این سیستم کارآمدترین دستگاه برای صیانت از آرای مردمی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تبریک نامزدهای دیگر به فرد منتخب نشان‌دهنده اخلاق و دیانت و نیز عامل آرامش در جامعه است؛ چنانچه مقایسه‌ای میان سال 92 با سال 88 صورت گیرد این آرامش کاملا درک خواهد شد؛ حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب و نیز دولت جدید خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب در مصاحبه رسانه‌ای گفت: اینکه وی می‌گوید من رئیس جمهور همه مردم بوده و از حقوق مسلم آنها دفاع می‌کنم و نیز نسبت به معیشت مردم دغدغه دارم که جزو مطالبات رهبری و دیگر کاندیداها بوده اهمیت دارد؛ در عرصه‌های داخلی و خارجی باید شاهد حرکتی زیبا باشیم و این خواسته ملت ایران است و همگان باید در این مسیر دولت آینده را یاری کنند.

انتهای پیام/78004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول