اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس:

اردوهای هجرت موجب محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه حضور دانشجویان در مناطق محروم جامعه از برنامه‌های اردوهای هجرت است، افزود: روند رو به رشد این اردوها موجب محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته استان شده است.

اردوهای هجرت موجب محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود

عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هفتمین دوره اردوهای هجرت دانشجویی در عرصه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، بهداشتی، سازندگی و بهسازی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این اردوها دروس دوره ابتدایی و راهنمایی به دانش‌آموزان روستایی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت علمی دانش‌آموزان در دروسی همچون زبان، علوم و ریاضی در قالب این اردوها صورت می‌گیرد.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از ارائه آموزش زبان انگلیسی به علاقه‌مندان خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت، احکام، یادواره شهدا و برنامه‌های مختلف فرهنگی از برنامه‌ریزی‌های این اردوها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در اردوهای هجرت تصریح کرد: فضاهای فرهنگی روستاها با برگزاری این طرح فعال می‌شود.

بابایی با بیان اینکه در عرصه بهداشتی نیز آموزش‌های لازم به روستاییان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: مسائلی همچون کلرزنی، رعایت بهداشت محیط، بهداشت بانوان، انواع نمونه‌گیری، انجام آزمایشات مختلف توسط گروه‌های حاضر در این اردوها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه عمرانی روستاها نیز اقدامات مطلوبی از سوی این گروه‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: احداث مسجد، مدرسه، تعمیر و آبرسانی از دیگر خدمات این اردوها است.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از ارائه آموزش و ترویج عرصه‌های کشاورزی به کشاورزان در این طرح خبر داد و گفت: کمک به برداشت محصول از دیگر خدمات این اردوها است.

وی برگزاری اردوهای جهادی را در انتقال مفهوم جهاد و از خودگذشتگی مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشجویان با حضور در این اردوها با فرهنگ جهاد آشنا می‌شوند.

بابایی با بیان اینکه دانشجویان با حضور در این اردوها با درد و رنج افراد جامعه آشنا می‌شوند، تصریح کرد: این اردوها موجب خودسازی و خداشناسی دانشجویان می‌شود.

وی اردوهای هجرت را فرصت معنوی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: اردوهای جهادی تمرینی برای از خودگذشتگی و ایثار است که دانشجویان در مراحل مختلف زندگی خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: دانشجویان با شرکت در این اردوها با مفهوم عدالت و محرومیت آشنا می‌شوند و اردوهای جهادی در استان زنجان از اول تیرماه سال‎جاری آغاز شده است.

بابایی با بیان اینکه دانشجویان رشته‌‌های مختلف در این طرح حضور دارند، افزود: دانشجویان استقبال مطلوبی از این طرح دارند و اردوهای سازندگی در قالب طرح هجرت 3 در استان زنجان برگزار می‌‌شود.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از حضور 3 هزار دانشجوی استان زنجان در این طرح خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح همه ساله در ایام فراغت دانشجویان اجرا می‌شود، یادآور شد: حضور دانشجویان در این طرح چشمگیر است.

بابایی از حضور 34 گروه دانشجویی در اردوهای سال‎جاری خبر داد و افزود: در هر گروه به طور متوسط 70 دانشجو حضور دارد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در مناطق محروم جامعه از برنامه‌های اردوهای هجرت است، افزود: روند رو به رشد این اردوها موجب محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته استان شده است.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به کسب موفقیت‌های مطلوب این برنامه خاطرنشان کرد: استقبال دانشجویان از این اردوها بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/73003/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول