اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی ناحیه اراک خبر داد

آغاز اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم

مسئول بسیج سازندگی ناحیه اراک از آغاز اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ناحیه اراک به مناطق محروم خبر داد.

آغاز اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید محمد هاشمی‌نسب امشب در همایش توجیهی «رسم هجرت» بسیج سازندگی ناحیه اراک که با حضور 20 گروه جهادی در کانون بسیج جوانان اراک برگزار شد، گفت: اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ناحیه اراک به مناطق محروم شهرستان از فردا (5 تیرماه) آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه جهادی متشکل از اعضای بسیج مساجد و محلات ، 5 تیرماه سال جاری اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: 20 گروه جهادی از اراک طی اردوهای 7 روزه در روستاهای محروم 3 بخش معصومیه، ساروق و بخش مرکزی کلانشهر اراک خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول اعزام گروه‌های جهادی تا قبل از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد، اذعان داشت: مرحله دوم اعزام‌ها نیز پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

هاشمی‌نسب عنوان کرد: این گروه‌های جهادی در دو بخش خواهران و برادران در  حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و  آموزشی در مناطق محروم به فعالیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی بسیجیان در مناطق به صورت شبانه‌روزی است، ابراز داشت: در این راستا با دهیاران و بخشداران هماهنگی‌های لازم به منظور اسکان، تهیه مصالح، ابزارها و  دیگر نیازهای ملزوم جهادگران انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه اراک هدف از برگزاری اردوهای طرح هجرت 3 را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، احیای ارزش‌های جهادی، فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در جوانان، کمک به آبادانی و رفع محرومیت و توجه به برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

وی متذکر شد: در اردوهای جهادی طرح هجرت 3 بسیجیان با حضور در مدارس و مراکز آموزشی و مرمت، رنگ‌آمیزی و زیباسازی آنها، مدارس را برای حضور دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی فراهم می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ در همایش توجیهی رسم هجرت که به منظور بالا بردن بینش جهادگران برگزار شد، بسیجیان جهادگر با برخی مشکلات و راه حل‌های پیش رو در اردوهای جهادی آشنا شدند تا بتوانند در اردوهای هجرت با مشکلات پیش رو منطقی برخورد کرده و ضمن بهره گیری از نکات فنی و علمی، طرح‌ها را مدیریت کنند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول