اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب مرحله نخست

اردوهای جهادی دانشجویان در شاهرود آغاز شد

مدیر جهادسازندگی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود از آغاز دور نخست اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در شاهرود خبر داد.

اردوهای جهادی دانشجویان در شاهرود آغاز شد

مائده عامری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان بیان کرد: گروه جهادی «راتق» به همراه گروه‌های جهادی دانشجویی شاهرود وارد فاز اول از اردوهای جهادی شدند و با حضور در منطقه قلعه نوخرقان، هشت روستا را پوشش می‌دهند.

وی افزود: منطقه قلعه‌نو به این علت که یک منطقه توریستی است و به دلیل بروز فرهنگ غیربومی، مستعد کار فرهنگی است.

مدیر جهادسازندگی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود افزود: از این به بعد، بیشتر شاهد حضور دانشجویان در این منطقه خواهیم بود؛ لزوم بسترسازی فرهنگی در قالب اردوهای جهادی احساس شد و ضمن فعالیت‌های فرهنگی برای حضور گروه‌های دیگر زمینه‌سازی کرده و کار جهادی را به اهالی منطقه معرفی می‏کنیم.

وی افزود: نیروهای جهادی دانشگاه‌های شاهرود، روستاهای گرمن، ابر، قلعه آقاعبدالله، کلامو، نمدمال، میقان و زرگر و قلعه نوخرقان را پوشش می‌دهند.

*برگزاری 24 کارگروه در روستاهای زیرپوشش شاهرود

عامری ادامه داد: این دوره با استقبال گروه کثیری از دانشجویان و فارغ‏التحصیلان مواجه شد و فعالیت‏ها در دو بخش خواهران و برادران در 24 کارگروه برگزار می‌شود.

مدیر جهاد سازندگی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: از جمله این کارگروه‌ها، می‌توان به زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، تربیت قرآنی، اصول همسرداری، کمک‌های اولیه و کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در بخش عمرانی، پروژه‌های خانه عالم گرمن، غسال‏خانه گرمن و جدول‌کشی روستای زرگر و تجهیز پایگاه بسیج این روستا را در دستور کار داریم.

*ایجاد حلقه‌های صالحین در مناطق اجرای طرح

مدیر جهادسازندگی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود افزود: از دیگر فعالیت‌های در دست اجرا، ایجاد حلقه‌های صالحین است که این حلقه‌ها در هفته اول با موضوع فرهنگ انتظار مهدویت و در هفته دوم با موضوع عفاف و بداخلاقی اجتماعی پیگیری می‌شود.

عامری گفت: مرحله نخست این اردوها، با حضور ستاد بدرقه جهادی و مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان و همچنین مدیر خواهران این دفتر آغاز به کار کرد و تا 18 تیر ماه نیز ادامه دارد.

مدیر جهاد سازندگی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود از اجرای مرحله دوم این روستاها در روزهای پس از ماه مبارک رمضان در منطقه پشت بسطام شامل مزج و جیلان و خیج خبر داد.

انتهای پیام/2249/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول