اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

ساز و کار امروز نظام توجه به مسائل جهادی است / خودسازی با طرح هجرت

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ساز و کار امروز نظام اسلامی را مسائل جهادی دانست و گفت: طرح هجرت بسترساز سازندگی و خودسازی است.

ساز و کار امروز نظام توجه به مسائل جهادی است / خودسازی با طرح هجرت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمود قربانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح هجرت 3 در همدان، طرح هجرت یک را هجرت پیامبر از مکه به مدینه عنوان کرد و افزود: ایشان در بدترین شرایط، شبانه به مدینه هجرت کردند و در نهایت با این هجرت زمینه فتح مکه مهیا شد.

وی با اشاره به هجرت امام راحل به فرانسه و ترکیه و ایجاد زمینه برای پیروزی انقلاب اسلامی، آن را دنباله‌روی از حضرت رسول(ص) دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ادامه داد: طرح هجرت 2 توسط رزمندگان و شهدای عالیقدر محقق شد چرا که توانستند در مقابل استکبار جهانی ایستاده و زمینه تثبیت نظام را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه طرح هجرت با تأکید مقام معظم رهبری شروع به کار کرده است، ابراز داشت: امروز این طرح با پیگیری مسئولان و استقبال خوب مردم به خصوص مناطق محروم، نهادینه شده است.

قربانی ساز و کار امروز نظام اسلامی را مسائل جهادی دانست و افزود: طرح هجرت، با حضور خیل کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌شود.

به گفته وی اردوهای فرهنگی مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با تأکید بر اینکه طرح هجرت 3 بعد از جنگ تحمیلی شروع به کار کرده است به مقوله مهم سازندگی پرداخت و گفت: طرح هجرت سه می‌تواند بسترساز کمک به اقتصاد کشور و پیشرفت آن باشد.

*2 هزار نفرروز زیر پوشش طرح هجرت قرار می‌گیرند

 وی با اشاره به حماسه سیاسی و اقتصادی، افزود: پیشرفت و تعالی کشور امری مهم و شایان توجه است که باید مد نظر همگان قرار گیرد.

 قربانی تأکید کرد: اگر در  این زمینه کوتاهی کرده باشیم مدیون شهدا خواهیم بود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان، طرح هجرت را جهادی دانست و افزود: تحرک، پویایی و سخت‌کوشی از ویژگی‌های کار جهادی است.

علی مظاهری با بیان اینکه جهاد واژه‌ای الهی و آسمانی است، ادامه داد: ارزش طرح هجرت جهادی، مجاهدت و اخلاص است.

وی انجام کار گروهی را از دیگر دستاوردهای این طرح دانست و تصریح کرد: در این طرح تعامل بین آموزش و پرورش و بسیج را شاهد هستیم به طوری که دانش‌آموزان سازندگی، محرومیت‌زدایی و تلاش را فرا می‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در پایان عنوان کرد: 2 هزار نفرروز زیر پوشش طرح هجرت قرار می‌گیرند که در حال حاضر 200 نفر ثبت نام داشته‌ایم که در عرصه‌های فرهنگی، اردویی، ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2499/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول