اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه غبارروبی مساجد

مساجد استان قزوین غبارروبی می‌شوند

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین از غبارروبی مساجد استان به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد خبر داد.

مساجد استان قزوین غبارروبی می‌شوند

حجت‌الاسلام رضا بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مساجد استان‌های کشور به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر سال غبارروبی می‌شوند و به همین دلیل هفته‌ آخر ماه شعبان نیز به عنوان هفته غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

وی در خصوص اهمیت تکریم و غبارروبی مساجد در اسلام بیان کرد: از نگاه معصومان (ع) مسجد میهمان‌سرای خداست و خداوند نیز بندگانش را به خانه خود دعوت کرده تا این خانه مردمی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداوند قرار گیرد و به همین دلیل سزاوار است که از نظر نظافت و تکریم مورد توجه ویژه باشند.

بهبودی افزود: مسجد، نخستین خانه‌ای است که برای مردم قرار داده شده و بنابراین تکریم، نظافت و پاکیزگی آن به عنوان خانه خدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول با اشاره به شعار دهه تکریم و غبارروبی مساجد خاطرنشان کرد: ایام این دهه با توجه به شعار سبک زندگی اسلامی با رویکردهایی همچون نشر معارف اهل بیت (ع)، «مسجد، مرکز رشد فضایل اخلاقی و تقویت روحیه خودباوری ملی»، «مسجد، محور خدمات فرهنگی و اجتماعی» و «مسجد، خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی» نام‌گذاری شده است.

بهبودی با اشاره به برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد برای تکریم این دهه خاطرنشان کرد: معرفی مساجد به‌عنوان خانه امید خانواده‌ها، گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان استان با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی، تجلیل از ائمه جماعات و خادمان مساجدی که نماز جماعت صبح در آن‌ها اقامه می‌شود، از برنامه‌های این مرکز در دهه تکریم و غبارروبی مساجد است.

وی با اشاره به نامگذاری روز 20 شعبان به عنوان مسجد، پایگاه نشر معارف قرآن و اهل‌بیت و 21 شعبان به عنوان مسجد، مرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضایل اخلاقی تصریح کرد: مسجد پیشتاز در تقویت روحیه خودباوری ملی عنوان روز 22 شعبان، مسجد جلوه‌گاه اراده مردم در عمران خانه خدا عنوان 23 شعبان و نیز مسجد محور خدمات فرهنگی اجتماعی محله عنوان روز 24 شعبان است.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین ادامه داد: همچنین مسجد بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسجد میعادگاه منتظران انقلابی،‌ مسجد خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی، مسجد مأمن نوجوانان و جوانان، و مسجد کانون حیات طیبه خانواده به ترتیب عناوین روزهای 25 تا 29 شعبان هستند.

وی با یادآوری روایاتی از دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام با اعمال و رفتار خود به مسلمانان آموختند که خدمت‌گزاران مسجد را بزرگ شمرده و احترام کنند.

انتهای پیام/2667/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول