اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مساجد قم برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد قم برای ورود به ماه ضیافت الهی غبارروبی می‌شوند.

مساجد قم برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد، اظهار کرد: در روایات معصومان(ع) تأکید فراوانی در زمینه پاکیزگی و غبارروبی مساجد شده است.

وی توجه به ماه شعبان و انجام اعمال این ماه را مقدمه‌ای برای ورود به میهمانی خداوند و موجب پاکسازی درون و رهایی از گناهان ذکر کرد و افزود: باید به دور از هر گونه آلودگی و گناه به میهمانی خالق هستی برویم و غبارروبی مساجد گام برداشتن به سوی میهمانی خداوند است.

اسکندری غبارروبی و خوشبو کردن مساجد را یکی از آیین‌های شایسته در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و تاکید کرد: مسجد به عنوان کانون عبادت و تقوا، باید علاوه بر جذابیت معنوی، از جذابیت ظاهری هم برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران امور مسجد، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی حوزه فرهنگ دین در تکریم و غبارروبی مساجد، بر لزوم زمینه‌سازی در بهره‌مندی مومنان از فضایل معنوی ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد.

وی مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان را نزول قرآن کریم در این ماه ذکر کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم و تفکر در آیات این کلام الهی، مطالعه و علم آموزی، مناجات و دعا، توبه و استغفار، صدقه دادن، اطعام دادن، صله رحم و ... از اعمالی است که در این ماه سفارش زیادی به انجام آنها شده است.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول