اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

مساجد را از غربت حضور نجات دهیم

امام جمعه ماکو گفت: مساجد به عنوان خانه خدا در روی زمین مطرح هستند لذا باید این اماکن را از غربت حضور نجات دهیم.

مساجد را از غربت حضور نجات دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: شیوه‌هایی که می‌تواند در ارتباط با جرم‌زدایی و منکرزدایی موثر واقع شود، ترویج معروف‌ها در جامعه به روش‌های مختلف است.

وی استفاده از روش‌های غیرمستقیم در ترویج کارهای شایسته را، مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از محبت، تکرار، تعامل سازنده و ... از جمله این روش‌ها است.

رنجبری به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس قوه قضائیه و قضات دادگستری، اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار مباحث ارزشمندی در ارتباط با انتخابات، همکاری و هم‌یاری با دولت جدید و رئیس جمهور منتخب مطرح شد.

امام جمعه ماکو بر لزوم همکاری و کمک به رئیس جمهور منتخب، تاکید کرد و افزود: اداره کشور دشوار است، پس لازم است همه ما از جمله مسئولان و مردم کمک کنیم، مشکلات به خوبی حل شود، جامعه به سرمنزل مقصود برسد.

وی ادامه داد: نباید توقعات بی‌جا و بی‌مورد افراد از یکدیگر، سبب بروز مشکل در اداره کشور شود.

رنجبری به گلایه‌های رهبر انقلاب از نامزدهای انتخاباتی در دوران تبلیغات، اشاره کرد و بیان داشت: ایشان به رعایت انصاف در مورد دولت کنونی تاکید داشتند و از اینکه نامزدهای انتخابات به نقاط قوت دولت کنونی در مقابل نقاط ضعف آن، اشاره‌ای نکردند گلایه داشتند.

وی در ارتباط با قوه قضائیه، گفت: سلامت و کارآمدی قوه قضائیه باید همواره به عنوان هدف راهبردی و همیشگی دستگاه قضا، مورد توجه قرار گیرد.

رنجبری از آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد، خبر داد و خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان خانه خدا در روی زمین مطرح هستند، لذا باید مساجد را از غربت حضور نجات دهیم.

امام جمعه ماکو یادآور شد: مساجد به عنوان سنگر مطرح هستند، وظیفه ما است که این سنگرها را تقویت کنیم.

وی به فرا رسیدن روز صنعت و معدن در هفته آینده، اشاره کرد و گفت: باید به تلاش‌های صنعت‌گران و حمایت‌های دولت‌مردان از صنعت و معدن کشور ارج نهاده شود.

رنجبری یاد و خاطره شهید صدوقی به عنوان چهارمین شهید محراب به دست گروهک تروریستی منافقان را، گرامی داشت و افزود: حمله ددمنشانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکا در آب‌های خلیج فارس و شهادت 298 سرنشین آن، هرگز از خاطره ملت ایران اسلامی پاک نمی‌شود.

انتهای پیام/61010/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول