اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نویسندگان ابرکوهی

کتاب «بهداشت و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی» منتشر شد

کتاب بهداشت و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی با توجه به ضرورت توجه به بهداشت مساجد و اماکن مذهبی منتشر شد.

کتاب «بهداشت و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، در قسمت‌هایی از پیشگفتار، مولفان این کتاب که محمدتقی قانعیان، رضاعلی فلاح‌زاده و پوران مروتی هستند، آمده است: هر مکانی که به نام مسجد بنا شود، رعایت حرمت آن بر همه مسلمین واجب است چرا که مساجد خانه‌های خدا بر روی زمین هستند. مسجد همواره پایگاه و محل اجتماع مؤمنین به ویژه علما و بزرگان دین بوده و بستر مناسبی برای رشد و تربیت نیروهای مخلص و انسان‌های خداجوی و متدین است.

مساجد محل تجمع انسان‌های خداجوی جهت عبادت، اطاعت و کسب مطالب و آگاهی‌های دینی، معنوی، اجتماعی و سوق دادن قلوب مؤمنین به درجات بالای اخلاص و پاکی است. به علاوه مساجد محل زیارت خدا، محل تأمین بهداشت و سلامت روح و جان، محل طهارت و پاکسازی روح و روان از زنگار گناه، محل عبادت، اطاعت و بندگی خدای یکتا، محل شناسایی نیروها و استعدادها، محل سرعت گرفتن در امور خیر، محل رو به رو شدن با مردان خدا، محل شمول رحمت و عنایت خداوند به بندگان، محل نشر فرهنگ مقدس اسلامی، محل تبلور قدرت اسلام و مسلمین، اولین مرکز تبلیغ در اسلام، مرکز وحدت و انسجام مسلمین، محل تقویت نیروی ایمان و تقوی جهت دوری از گناه، محل کمک رساندن به مستضعفین مادی و معنوی، پایگاه جهاد علیه دشمنان خدا و محل ذکر خدا هستند.

با عنایت به آیات و روایات متعدد در زمینه اهمیت مسجد و جایگاه پاکیزه نگهداشتن آن، چنین استفاده می‌شود که مسجد محلی است که بهداشت و پاکیزگی، زیبایی و آراستگی در متن آن بوده و جدا از آن نیست.

با توجه به موارد فوق، نویسندگان این کتاب که متخصصان رشته بهداشت محیط هستند، تصمیم گرفتند تا به دلیل گستردگی مباحث مرتبط با بهداشت و ایمنی در مساجد و سایر اماکن مذهبی مجموعه حاضر را تدوین نمایند.

هرچند پیش از این نیز کتب و مقالات علمی مرتبط با بهداشت مسجد به چاپ رسیده است، لیکن در این کتاب سعی شده تا با نگاهی جامع، مباحث مرتبط با بهداشت و ایمنی و حتی فوریت های پزشکی مطرح شود و در این راستا از مشورت اساتید و صاحب نظران متعددی جهت ارتقای این مجموعه استفاده شده است.

انتشارات آثار سبحان این کتاب را در تیراژ 2 هزار نسخه راهی بازار نشر کرده است.

کاربرد گندزداها و مواد ضدعفونی کننده در مساجد و اماکن مذهبی، مبارزه با حشرات و جوندگان و کاربرد سموم، اصول ایمنی در مساجد و اماکن مذهبی و فوریت‌های پزشکی در مساجد و اماکن مذهبی بخش‌های دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد.

اهمیت مسجد و بهداشت از دیدگاه قرآن و روایات، بیماری‌های قابل انتقال در اماکن عمومی، اصول بهداشت محیط مساجد و اماکن مذهبی و بهداشت مواد غذایی در مساجد و اماکن مذهبی بخشهایی از این کتاب را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2464/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول