اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی خبر داد

اهدای کتاب به مساجد مناطق مختلف آذربایجان غربی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در سال 91 کتب زیادی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اهدا شد که ارزش آنها در مجموع 7 میلیارد ریال برآورد شده است.

اهدای کتاب به مساجد مناطق مختلف آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمد‌رضا بابازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: به کانون‌های فرهنگی مساجد این استان 20 حلقه نرم‌افزار کتابداری به ارزش در مجموع 100 میلیون ریال اهدا شد، ارزش هر نرم‌افزار 5 میلیون ریال است.

وی افزود: 50 قفسه‌ کتابخانه‌ای به ارزش هر قفسه 2 میلیون ریال که در مجموع 100 میلیون ریال می‌شود، در سال 91 به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اهدا شده است.

بابازاده با اشاره به عملکرد سال 91، خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال نرم‌‌افزار کتابداری به کتابخانه‌ها، برگزاری دوره آموزشی برای کتابداران، تهیه و تحویل نرم‌افزار آموزشی به کتابداران با همکاری کتابخانه تخصصی، تقدیر از کتابداران افتخاری مساجد و برگزاری آزمون سراسری کتابداران ویژه کتابداران از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: تحویل کتاب‌های عمومی و تازه‌های نشر به کتابخانه‌های فعال، تاسیس کتابخانه‌های مساجد روستایی، راه‌اندازی کتابخانه‌های باز در داخل شبستان مساجد، تامین کتاب و قفسه، از دیگر اقدامات انجام شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

بابازاده تصریح کرد: در هفته کتاب سال 91 عضویت رایگان در کتابخانه‌های مساجد، اهدا 50 قفسه کتاب به مساجد، بیمه 30 نفر کتابدار، اهدای کتاب با عنوان‌های کمک آموزشی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، تاریخی، ورزشی، اقتصادی و ...در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی انجام گرفته است.

وی اختصاص بودجه فرهنگ عمومی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، حمایت‌های مالی از کتابداران مساجد، تامین محل کتابخانه توسط دهیاری‌ها در روستا، تامین کتاب و قفسه از سوی دبیرخانه را از جمله پیشنهادات مطرح شده در زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برشمرد.

بابازاده اهدای قفسه و کتاب به مساجد مناطق کم‌برخوردار و احداث کتابخانه در مناطق سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را پیشنهاد کرد و افزود: می‌توان در این زمینه اقداماتی انجام داد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول