اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی در قزوین

شهردار قزوین گفت: امسال برای نخستین بار مجمع جهانی شهر اسلامی با حضور سه کشور به مناسبت بزرگداشت روز قزوین در این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اعلام خبر برگزاری بزرگداشت روز قزوین در نهم شهریور ماه، اظهار کرد: امسال برنامه‌های روز قزوین در سه محور اصلی برنامه‌ریزی شده است.

وی برنامه مجمع جهانی شهر اسلامی را از محورهای اصلی همایش روز قزوین عنوان کرد و افزود: این برنامه برای نخستین بار با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و دانشگاه امام صادق (ع) تهران با نگاه علمی برگزار می‌شود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه جشنواره بازی و اسباب‌بازی هر ساله در پایان اسفند ماه و اوایل فروردین‌ ماه برگزار می‌شد، تصریح کرد: در سال جاری به دلیل تداخل زمان برگزاری این برنامه با ایام فاطمیه، جشنواره یاد شده در هفته قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول تجلیل از نخبگان را از دیگر برنامه‌های همایش روز قزوین برشمرد.

نصرتی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در چند سال اخیر در کشور به وجود آمده است، اضافه کرد: شهرداری از طریق تعامل با شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی توانست برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را با هدف توسعه شهری برنامه‌ریزی کند و با اجرای این برنامه‌ها در این شهر اعتماد شهروندان قزوینی را به این نهاد ارتقا دهد.

وی اعتماد شهروندان قزوینی به شهرداری را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: این نهاد برای حفظ این سرمایه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و در راستای ارتقای آن تلاش خود را به کار می‌گیرد.

این مسئول رفع مشکلات حفاری‌ها، وضعیت آسفالت شهر، اصلاح هندسی معابر اصلی و فرعی و وضعیت کارمندان شهرداری قزوین را از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرداری برشمرد و ادامه داد: این نهاد مشکلات را در فاصله زمانی سه ماه برطرف کرده است.

وی راه‌اندازی کارگروه «قزوین+20» و آغاز اقدامات زیرساختی در شهر را از برنامه‌های میان‌مدت شهرداری قزوین دانست و تصریح کرد: این نهاد با استفاده از کارشناسان و متخصصان تلاش می‌کند تا مشکلات شهری را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کند.

نصرتی خاطرنشان کرد: این نهاد با توجه به شرایط اقتصادی توانست نتایج 15 درصد تلاش خود را عملیاتی کند؛ ولی 85 درصد مابقی را به دلایل وجود برخی مشکلات نتوانست اجرایی کند.

شهردار قزوین اظهار کرد: توسعه شهر قزوین نیاز به حمایت مسئولان ارشد استانی دارد و با حمایت آنان می‌توان این هدف را در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت بالا محقق کرد.

وی با بیان اینکه اتحاد بین شهرداری قزوین با اعضای شورای اسلامی و مردم به سادگی به دست نیامده است، گفت: این نهاد همیشه حق را به شهروندان قزوینی می‌دهد و برای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول