اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

خون شهدای هفت تیر باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: خون شهدای هفت تیر باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد و اثر خون شهدای هفت تیر هنوز هم باقی است و مردم هیچ‌گاه یاد و خاطره‌ی آن بزرگواران را از یاد نخواهند برد.

خون شهدای هفت تیر باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد امام‌ جمعه‌ خرم‌آباد و نماینده‌ ولی‌فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ این شهرستان با ذکر چند روایت از ناامنی‌ها و سرقت‌های عجیب و غریب که اخیرا در استان اتفاق افتاده است، صلابت و قاطعیت دستگاه قضا در برابر این دسته از مجرمان و عواملی که مخل امنیت لرستان هستند را خواستار شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی با اشاره به حادثه‌ هفتم تیر و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران‌اش گفت: خون شهدای هفت تیر باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد و اثر خون شهدای هفت تیر هنوز هم باقی است و مردم هیچ‌گاه یاد و خاطره‌ی آن بزرگواران را از یاد نخواهند برد.

میرعمادی به نام‌گذاری سالروز این حادثه به عنوان روز قوه‌ قضاییه و هفته‌ تجلیل از عوامل دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: قوه‌ قضاییه بازو و پنجه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران است و یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی در ادامه مسئولیت دستگاه قضایی را مهم و سنگین عنوان کرد و افزود: گسترش عدالت، گرفتن حق بر باد رفته‌ ستمدیدگان، یاری کردن مظلومان، انتقام از ستمگران و تعقیب و مجازات مجرمان از جمله مسئولیت‌های بسیار سنگین دستگاه قضایی به شمار می‌رود.

امام‌جمعه‌ خرم‌آباد اجرای حدود الهی و احکام منادی اسلام را از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: امروز به دلیل این‌که دستورات دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است به عنوان یک دستگاه الگو شناخته شده است؛ چرا که قوانین، برنامه‌ها و اقدامات آن برای دستگاه‌های قضایی دنیا الگوست.

وی با بیان این‌که کارها و اقدامات بسیار مهمی در دستگاه قضایی انجام گرفته است که مقام معظم رهبری در دیدار همین هفته، از عملکرد دستگاه قضایی تشکر کردند و ما هم به تبعیت از ایشان تشکر می‌کنیم، افزود: دادگستری استان لرستان هم اقدامات بسیار خوبی در ابعاد گوناگون انجام داده است، اما مردم از دستگاه قضا بیشتر از این‌ها انتظار دارند و مردم در عین رفعت اسلامی، قاطعیت و صلابت را می‌خواهند؛ حالا اگر ضعف قانون هم هست، باید برطرف شود.

میرعمادی با بیان این‌که امروزه متأسفانه افزایش سرقت در شهرها و روستاهای استان را شاهد هستیم، ادامه داد: گله و گوسفندان دامداران امنیت ندارد، حتی خانه‌های مردم هم امنیت ندارد؛ بعضاً عوامل نیروی انتظامی زحمت می‌کشند و مجرمان را دستگیر می‌کنند، اما چه برخوردی می‌شود؟

وی افزود: اخیراً یک سارق را دستگیر کرده‌اند که به سرقت از 70 منزل مسکونی اعتراف کرده است، خب مگر می‌شود این آدم را با مجازات چند روز زندان ادب کرد؟ یا به یک سارق زندانی‌شده‌ دیگر چند روزی مرخصی داده‌اند که این سارق به محض این‌که از زندان بیرون می‌آید یک اتومبیل را سرقت کرده و با آن از زندان به خانه‌اش برمی‌گردد که این‌ها واقعاً مصیبت است.

میرعمادی به ذکر یک نمونه‌ دیگر از سرقت‌های این‌چنینی در لرستان اشاره کرد و گفت: یک سارق دیگری را دستگیر کردند و مدتی زندان بوده است، که یک روز آزادش می‌کنند؛ همین شخص می‌رود و هفت کیلو طلا می‌دزدد و در خانه می‌گذارد و به زندان برمی‌گردد و می‌گوید که من دیگر مرخصی نمی‌خواهم.

وی خاطرنشان ساخت: این نمونه‌های کوچکی از مصیبت‌ها و مشکلاتی است که جامعه‌ ما با آن درگیر است؛ چرا باید در روز روشن دزد برود و وارد منزل دیگران بشود و با یک دستگاهی اعضای خانواده را بیهوش کند، بعد هم تمام دارایی‌شان را به سرقت ببرد؛ این‌ها نیازمند قاطعیت و صلابت است. فکری باید کرد که مردم امنیت و آسایش داشته باشند.

خطیب جمعه‌ خرم‌آباد ادامه داد: این صحبت‌ها به معنای نادیده گرفتن تلاش‌ها و زحمات مسئولان مربوطه نیست؛ چرا که واقعاً مجموعه‌های نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دادگستری اقدامات خوبی انجام داده‌اند و تشکر هم می‌کنیم، اما مردم می‌خواهند با این دسته از مجرمان و عواملی که مخل امنیت هستند برخورد قاطع صورت بگیرد، تا انشاالله امنیت حاصل بشود. لازم به ذکر است که این صحبت‌های نماینده‌ ولی‌فقیه در لرستان با تکبیر بلند نمازگزاران همراه گردید.

پایان پیام/85003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول