اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت دلگان:

وحدت بین شیعه و سنی بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی است

امام جمعه اهل سنت دلگان گفت: بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی ایران، وحدت میان تشیع و تسنن است.

وحدت بین شیعه و سنی بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، اردوی فرهنگی میثاق با امام و بیعت با رهبری با شرکت بیش از 50 نفر از ائمه جمعه و جماعت و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت شهرهای سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مولوی سید محمد ریگی امام جمعه اهل سنت دلگان در این سفر به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که به وحدت بین شیعه و سنی خدشه وارد می‌کنند، نه شیعه هستند و نه سنی.

شرکت کنندگان در این اردو  در ابتدای سفر و بعد از ورود به شهر مقدس قم علاوه بر زیارت مرقد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و بازدید از مدرسه فیضیه از حجره بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و نیز کتابخانه تخصصی حضرت آیت‌الله حایری (ره) بازدید کردند.

روحانیون اهل سنت استان همچنین در ادامه با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حسن منتظری سرپرست موسسه آموزشی، پژوهشی مذاهب اسلامی وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این دیدار گزارشی از وضعیت فرهنگی و مساجد اهل سنت و نیز روحانیون اهل سنت سطح استان ارائه کرد.

اعضای کاروان میثاق با امام و بیعت با رهبری در ادامه وارد شهر مشهد مقدس شدند و علاوه بر زیارت مضجع شریف حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) از موزه آستان قدس رضوی، موسسه فرهنگی قدس بازدید به عمل آوردند که در موسسه قدس اعضا کاروان از نزدیک با روند چاپ و نشر و توزیع روزنامه قدس آشنا شدند.

در ادامه بازدید از موسسه فرهنگی قدس، علی محدث معاون اجرایی و پشتیبانی گزارشی از فعالیت‌های موسسه را برای حاضران ارائه کرد.

انتهای پیام/75002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول