اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی:

جشنواره تسنیم با هدف نقش قرآن در جوامع اسلامی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره تسنیم با هدف ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی و ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت برگزار می‌شود.

جشنواره تسنیم با هدف نقش قرآن در جوامع اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدسعید سرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید آثار هنری قرآنی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن در خلق آثار هنری از جمله افتخارات هنرمندان محسوب می‌شود و هنرمندان با بهره‌گیری از قرآن به عنوان معجزه الهی در خلق آثار هنری به زیبایی در راستای توسعه و گسترش آموزه‌های این کتاب الهی گام برداشته‌اند.

سرابی تصریح کرد: انتظار می‌رود هنرمندان با استفاده از فرهنگ و هنر اصیل و ابزارهای موجود، پیام متعالی قرآنی را هر چه بیشتر در سطح جامعه معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تسنیم می‌کوشد تا مضامین کلام وحی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های هنر متجلی کند که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم و استفاده از ظرفیت هنر برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی و ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت از اهداف جشنواره تسنیم آیات قرآنی است.

سرابی با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنواره ملی تسنیم به خاطر رویکردهای قرآنی‌ که دارد جشنواره‌ای حائز اهمیت است و چون در بخش‌های مختلفی مثل فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود، می‌تواند در نهادینه کردن و ایجاد فرهنگ‌سازی قرآنی بین جوان‌های علاقه‌مند به فیلم‌سازی موثر و تعیین کننده باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن با مضامین قرآنی در قالب یک جشنواره تحت عنوان جشنواره ملی فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی آیات تسنیم فعالیت خود را از دی‌ ماه آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت سازمان سینمایی کشور و انجمن سینمایی جوان برگزار می‌شود که اختتامیه آن مرداد ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تسنیم از جمله جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی آیات، با همکاری انجمن سینمای جوانان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سرابی یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره 24 مرداد ماه در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول