اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن با اشاره به وقایع اخیر دنیای اسلام:

ترور شخصیت‏ها در مصر و سوریه جلوی صدور انقلاب اسلامی را نمی‏گیرد

امام جمعه بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی با اشاره به وقایع اخیر دنیای اسلام گفت: دشمن تصور می‏کند با ترور چند شخصیت و چهره سیاسی و مذهبی به ویژه در مصر و سوریه، می‏تواند جلوی صدور انقلاب اسلامی را بگیرد.

ترور شخصیت‏ها در مصر و سوریه جلوی صدور انقلاب اسلامی را نمی‏گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین حسین توسلی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شرق استان تهران با اشاره به شهادت شخصیت‏های دینی و رهبران شیعه در مصر و سوریه اظهار کرد: دشمن برای جلوگیری از گسترش آرمان‏های انقلاب اسلامی در جهان برنامه‏های متعددی دارد؛ اما تصوراتش غلط است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش می‏کنند تا رهبران شیعه را با تحریک گروه‏های تکفیری و سلفی به شهادت برسانند؛ اما با این اقدامات جلوی صدور اهداف و آرمان‏های آزادی‏خواهانه مردم به تأسی از انقلاب اسلامی گرفته نمی‏شود.

امام جمعه بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی همچنین با اشاره به سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری افزود: آن روز، دشمنان لیستی را افشا کرده و گفته بودند که اگر این پنج تا شش نفر را ترور کنیم، انقلاب سقوط می‏کند.

وی ادامه داد: یکی از این افراد، مقام معظم رهبری بودند و همچنین شهید بهشتی و شهید مطهری نیز در این لیست قرار گرفته بودند.

امام جمعه بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی افزود: دشمن شناخت کافی از این افراد داشت و می‏دانست که آنها چه شخصیت‏های ارزنده‏ای برای نظام و ملت ایران هستند و تا چه اندازه برای انقلاب اسلامی ارزش دارند.

توسلی بیان کرد: شهیدان هفتم تیر گرچه تا آن روز برای توده مردم به اندازه‏ای که امام خمینی (ره) این افراد را می‏شناختند و خواص با ایشان آشنایی داشتند، شناخته شده نبودند؛ اما دشمن به خوبی فهمیده بود که باید چه کسانی را از بین ببرد.

توسلی اضافه کرد: دشمنان همان شناختی را داشتند که خواص در داخل کشور به آن رسیده بودند؛ ولی توده مردم هنوز آگاهی کاملی در این زمینه پیدا نکرده بودند.

وی تصریح کرد: باید گذر زمان، امتحان و فراز و نشیب‏هایی رخ می‏داد تا توده مردم این عزیزان را می‏شناختند و در حال حاضر، این اتفاق افتاده است و ملت ایران می‏دانند که چه بزرگانی را از دست داده‏اند.

امام جمعه بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی اضافه کرد: در روز ترور هم یکی از محوری‏ترین عنصرها برای ساماندهی و معماری نظام در کنار حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری بودند که مورد تهاجم قرار گرفتند.

توسلی بیان کرد: امام خمینی (ره) در طول مدتی که در قید حیات بودند، با دیدی عمیق و با احترام به رهبر معظم انقلاب می‏نگریستند و هر جا مقام معظم رهبری قدم می‏گذاشتند و اعلام موضع می‏کردند، حضرت امام خمینی (ره) با شادمانی از ایشان تعریف و تمجید می‏کردند.

وی اظهار داشت: پس از رحلت امام خمینی (ره)، اعضای مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری جلسه تشکیل دادند؛ همان بیانات امام خمینی (ره) که در همه جا از ایشان تعریف و تمجید می‏کردند، موثر بود و در نهایت رهبر حکیم ملت ایران برگزیده شد.

امام جمعه بومهن، رودهن، پردیس و آبعلی افزود: طبق تعاریفی که کرده‏اند، معظم‏له سفری به شرق آسیا داشتند و حضرت امام خمینی(ره) از تلویزیون برنامه ایشان را مشاهده می‏کردند و فرمودند که آقای خامنه‏ای لیاقت رهبری دارند و آیت‏الله هاشمی‏رفسنجانی در مجلس خبرگان این مطلب را نقل کرد.

توسلی افزود: کدهایی که حضرت امام خمینی(ره) درباره رهبر انقلاب داده بودند، بیان شده است و در نهایت نیز به شایستگی معظم‏له به مقام رهبری رسیدند و این نشان از لیاقت و درایت ایشان بود.

وی تصریح کرد: شایستگی والایی که رهبری قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن در مسندهای مختلف داشتند و در کنار امام بودند، دشمن را وادار کرد تا حادثه‏ای دلخراش ترتیب دهد تا ایشان و سایر یاران انقلاب را از بین ببرد.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول