اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ترویج وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

ایجاد سایت‌های الگویی روستامحوری در کشور

مدیرکل دفتر ترویج و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد سایت‌های جامع الگویی در سطح روستاها، مزارع تحقیقاتی و نمایشی خبر داد.

ایجاد سایت‌های الگویی روستامحوری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، محمدرضا شاه‌پسند عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ایجاد کانون‌های الگویی از امسال الگوهای بخش کشاورزی و تولیدکنندگان به عنوان واحدهای نمونه، تجربیات خود را بصورت رایگان در اختیار دیگر کشاورزان و باغداران قرار می‌دهند.

وی افزود: بهره‌برداران نمونه در هر منطقه با نصب تابلو و شناسنامه زمین توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به دیگر بهره‌برداران معرفی می‌شوند و این مراکز محلی برای بازدید و معرفی دانش‌آموخته‌های نمونه‌های کشاورزی قرار می‌گیرد.

شاه‌پسند بحث آموزش و ترویج را از عمده فعالیت‌های این دفتر دانست و گفت: از هر دو نفر بهره‌بردار در کشور یک نفر آموزش دیده است که تلاش می‌شود در سایت‌های تحقیقاتی و الگویی بهره‌برداران از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

این مسئول تلاش در راستای کیفی‌بودن محصولات را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی عملیات کاربردی است و ناگریز هستیم به دلیل کمبود منابع مالی و انسانی از این روش و حضور در مراکز عرصه و فعالیت‌های کشاورزی استفاده کنیم که موفقیت‌های خوبی هم داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر ترویج و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی دیگر رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد سایت‌های جوامع محلی ذکر کرد و متذکر شد: توسعه فن‌آوری مشارکتی با همکاری تولیدکنندگان در سطح شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن اجرا می‌شود.

وی منطقه کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن را منطقه‌ای مستعد برای کشت و برداشت محصولات مختلف معرفی کرد و گفت: در هر یک از این شهرستان‌ها محصولات نمونه‌ای از جمله زعفران، انگور و پسته کشت و برداشت می‌شود.

انتهای پیام/70021/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول