اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

2500 هکتار عرصه‌های ملی گیلان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: 2 هزار و 553 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ساحل گیلان از سال 85 تاکنون رفع تصرف شده است.

2500 هکتار عرصه‌های ملی گیلان رفع تصرف شد

محمدجواد حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تاکید بر برخورد با تصرف کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی گیلان اظهار داشت: سال گذشته 158 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شده است.

وی به رفع تصرف 162 هکتار اراضی منابع طبیعی گیلان با همکاری روسای قضایی و منابع طبیعی در سال 90 اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 553 هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ساحل استان از سال 85 تا کنون رفع تصرف شده است.

حشمتی با بیان اینکه اشتیاق غیر قابل وصفی برای تصرف اراضی ملی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: قطع درختان با قدمت 300 ساله جایگزین ندارد و با افرادی که به حریم جنگل‌ها تجاوز کرده و درختان را قطع می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

* قطع بی‌رویه درختان در گیلان ممنوع است

رئیس کل دادگستری گیلان قطع بی‌رویه و غیر مجاز درختان در استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: قوه قضائیه با قاطعیت با متجاوزان به حریم جنگل‌ها برخورد می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه روند تجاوز به حریم منابع طبیعی در گیلان قانونی و طبیعی نیست، عنوان کرد: رویکرد تصرف اراضی منابع طبیعی استان سودآوری برای افرادی معدود است.

وی استفاده نادرست از معادن شن‌وماسه گیلان را از جمله مشکلات دادگستری استان عنوان کرد و یادآور شد: بستر رودخانه‌ها، ساحل و معادن شن‌وماسه گیلان با رویکرد غیر ضابطه‌مند برداشت می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه صدور مجوز برداشت شن‌وماسه بدون نظارت صادر می‌شود، اضافه کرد: نبود نظارت بر برداشت شن‌وماسه از معادن خسارت بسیاری به استان وارد کرده است.

حشمتی به نیاز گیلان به جاده، راه‌آهن و تاسیسات زیربنایی اشاره کرد و افزود: مخالف ساخت‌وساز در استان نیستیم اما با سوء استفاده کنندگان برخورد می‌کنیم.

این مسئول خواستار ساماندهی جامع و کامل پروژه‌های در حال احداث در گیلان شد و تصریح کرد: بیشترین نرخ بیکاری کشور را گیلان دارد، اما امکانات بسیاری داریم و زمینه برای اشتغال وجود دارد و این امر باید مدیریت و ساماندهی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با اشاره به عملکرد خوب شورای حفظ بیت‌المال استان، بیان کرد: شورای مذکور از شوراهای بسیار موفق در کشور است.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول