اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیز‌داری شهرستان رفسنجان:

خطر آتش‌سوزی در منابع طبیعی را جدی بگیریم

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیز‌داری شهرستان رفسنجان گفت‌: به علت نزدیک شدن به فصل گرما، گردشگران برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی و بروز خسارت با مأموران منابع طبیعی همکاری کنند.

خطر آتش‌سوزی در منابع طبیعی را جدی بگیریم

عباس گلچین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به فقیر بودن پوشش گیاهی در این شهرستان به علت قرار گرفتن در منطقه خشک و کویری اظهار داشت: مناطق مختلف رفسنجان از جمله سرچشمه‌، گلوسالار‌، داوران و راویز‌، خنامان‌، ‌دره‌در و ... از مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان رفسنجان به شمار می‌آیند که طی ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

وی بیان داشت: به واسطه گرمای شدید تابستان سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از گردشگران درخواست داریم تا به رعایت نکاتی مانند پرهیز از روشن کردن آتش در کنار درختان جنگلی، پرهیز از قطع بوته‌های مرتعی و گیاهان دارویی‌، خاموش کردن آتش پس از پایان گردش بپردازند تا از به وجود آمدن خسارت جلوگیری شود‌.

گلچین از دامداران خواست که از ورود و افزایش غیرمجاز دام به مراتع خودداری کنند.

وی بیان داشت: به علت نزدیک شدن به فصل گرما و همچنین بارندگی‌های بهاری سال جاری در مناطق جنگلی و مرتعی، گونه‌های مختلف نسبت به سال گذشته رشد و نمو داشته‌اند که لازم است همشهریان برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی و بروز خسارت با خادمان خود در منابع طبیعی همکاری کنند.

گلچین خاطر نشان کرد: مردم برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در اداره منابع طبیعی داشته باشند تا همه با هم در حفظ و احیای منابع طبیعی تلاش کنیم.

انتهای پیام/80016/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول