اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

مردم از تردد معتادان در سطح شهر گلایه دارند

رئیس کل دادگستری گیلان خواستار اجرای برنامه سازمان‌های فرهنگی و بهداشتی در زمینه اعتیاد شد و گفت: مردم از تردد معتادان در سطح شهر گلایه دارند.

مردم از تردد معتادان در سطح شهر گلایه دارند

محمدجواد حشمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه رسانه‌ها در مسئله آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و تهیه و توزیع مواد مخدر باید بیشتر فعال شوند اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان گیلان مربوط به مواد مخدر است.

وی خواستار اجرای برنامه‌های سازمان‌های فرهنگی و بهداشتی در زمینه اعتیاد شد و افزود: مردم از تردد معتادان در سطح شهر گلایه دارند.

حشمتی با بیان اینکه در بحث مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر اقدام‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ضربه‌های خوبی به باندهای مواد مخدر در گیلان وارد شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان 46 درصد زندانیان استان را مربوط به مواد مخدر دانست و بیان کرد: دستگاه‌ها باید برای بازپروری و ترک اعتیاد کمک کنند.

*مختومه شدن سالانه 150 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف گیلان

وی در ادامه به ورود سالانه 150 هزار پرونده در شوراهای اختلاف گیلان اشاره کرد و گفت: سالانه تعداد 150 هزار پرونده در شوراهای مذکور مختومه می‌شود.

حشمتی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به صلح و سازش می‌انجامد، خاطرنشان کرد: تمرکز شورای حل اختلاف در شهرستان‌ها انجام شده و در روستاها تعطیل شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان راه‌اندازی دوباره شورای حل اختلاف در روستاها را از سیاست‌های قوه قضائیه اعلام کرد.

*مهریه در قانون جدید پیش‌بینی شده است

وی همچنین به پیش‌بینی مهریه در قانون جدید اشاره کرد و یادآور شد: مهریه‌های سنگین از باورهای غلط در جامعه بوده در صورتی که مهریه قابل مطالبه است.

حشمتی با بیان اینکه در پرداخت مهریه توسط افراد با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: مهریه دینی است که به دوش مرد گذاشته شده و پرداخت مهریه تا 110 سکه الزامی است.

رئیس کل دادگستری گیلان پرداخت بیشتر از 110 سکه را به استطاعت مرد عنوان کرد و افزود: بیشتر مخاطبان مهریه‌های بالا افراد ندار هستند و برای این امر فعالیت‌های فرهنگی باید انجام شود.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول