اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

معتادان بهبود یافته از دام اعتیاد مسکن مهر دریافت می‌کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیشگیری، درمان، اشتغال و مسکن برای بازگشت افراد معتاد به جامعه لازم است، گفت: معتادان بهبودیافته از دام اعتیاد بدون مسکن وام مسکن مهر دریافت می‌کنند.

معتادان بهبود یافته از دام اعتیاد مسکن مهر دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در مراسم امحاء سه تن مواد مخدر که در فلاورجان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه فرهنگی همگرایی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که باید در ابتدا مورد توجه قرار گیرد، بحث راهبرد اساسی است که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است که پس از 30 سال به جای مقابله بباید به سمت پیشگیری رفت.

وی با بیان اینکه همه اقشار باید مشارکت داشته باشند، افزود: این ابتکار خوبی در کشور است که اولویت را تغییر داده؛ چنانکه در استان 400 هزار نفر تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: راهبرد اصلی و اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر در طی 30 سال گذشته از روش مقابله به سمت پیشگیری تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در حاضر نزدیک به 400 هزار نفر از مردم استان اصفهان تحت پوشش موضوع پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

اسماعیلی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در محل ادارات و کارخانه‌هایی همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: همچنین کلاس‌هایی با مربیان پرورشی مدارس در راستای آشنایی آنها با مواد مخدر برگزار شد.

وی، حوزه درمانی را دومین راهبرد در بحث مقابله با مواد مخدر دانست و اذعان داشت: عده‌ای به هر دلیلی گرفتار مواد مخدر شده‌اند که در این راستا 380 مرکز درمانی خصوصی و 100 هزار نفر در استان اصفهان زیر پوشش قرار دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: براساس ماده 16 حمایت از معتادان، حدود 800 معتاد خطرناک در منطقه قلعه‌شور اصفهان نگهداری و احیاء شده‌اند که این افراد به دلیل عدم حمایت خانواده و نداشتن هیچ منبع درآمدی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سومین نکته پس از ترک اعتیاد معتادان، کارآموزی و بازگردان آنها به جامعه است، اظهار کرد: در اردوگاه اسدآباد اقدامات ویژه‌ای برای آموزش اشتغال به معتادان در زندان انجام می‌شود که به طرز محسوسی پیشرفت داشته‌ است.

اسماعیلی در بخشی از صحبت‌های خود به حمایت ویژه معتادان نجات یافته از بند اعتیاد اشاره کرد و افزود: با تخصیص بخشی از مسکن مهر، ارائه وام اشتغال به معتادان درمان شده با همکاری صندوق مهر امام‌رضا(ع) این افراد می‌توانند خانه‌دار شوند.

وی همچنین از فراهم آوردن زمینه ارائه وام اشتغال به معتادان درمان شده با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: برای مقابله با امر اعتیاد ابتدا باید مقابله را در اولویت بر درمان و پیشگیری قرار داد و این به واسطه برنامه‌ریزی دقیق و قوی امکان پذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در چهار راه ترانزیتی قرار گرفته است، افزود: با محصور کردن مرزهای خاکی شاهد هستیم که از مرزهای دریایی و دریای عمان مواد مخدر به کشور وارد می‌شود.

وی به اشراف  اطلاعاتی برای بستن مرزهای ورودی و نقاط مستعد ورود مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: اتاق فکری  با افراد خبره در دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است که امر رسیدگی به درمان و صرف هزینه‌های آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول