اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان مطرح کرد

لزوم توجه به برنامه‌های‌ فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد / تدوین برنامه اشتغال معتادین بهبودیافته

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: پیشگیری از اعتیاد مقدم بر مبارزه است و باید با برنامه‌های فرهنگی جامعه را از ابتلا به اعتیاد دور کرد.

لزوم توجه به برنامه‌های‌ فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد / تدوین برنامه اشتغال معتادین بهبودیافته

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان این‌که باید شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها فعال شود،‌ گفت: با توجه به این‌که از اول سال تاکنون برای خلق حماسه سیاسی مشغول بودیم و با خلق آن باید به فکر خلق حماسه اقتصادی باشیم مبارزه با مواد مخدر نیز باید سرلوحه کار فرمانداران در شوراهای فرعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرمانداران ساماندهی و فعال‌سازی کمپ‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و کمپ‌های غیرقانونی را یا تعطیل کنند و یا این‌که با ساماندهی برای فعالیت آن‌ها مجوز صادر کنند.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ادامه به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع اعتیاد در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر مقدم بر هر کار دیگری است و باید برای پیشگیری با کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در جامعه توسط همه دستگاه‌های متولی فرهنگی حرکت کرد. 

وی افزود: کسانی که به اعتیاد مبتلا شدند باید درمان آن‌ها را در اولویت قرار داد و از عرضه مواد مخدر در بین مردم جلوگیری شود البته نیروی انتظامی و همه نیروهایی که در بحث مبارزه فعالیت می‌کنند، عملکرد بسیار خوبی دارند. 

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی از طریق برگزاری برنامه‌های ورزشی مانند پیاده‌روی همگانی در شهرستان‌ها می‌تواند به نشاط اجتماعی کمک کند و فرمانداران برنامه‌ریزی کنند که این همایش پیاده‌روی را در شهرستان‌ها برگزار کنند.

وی عنوان کرد: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و بهزیستی در راستای هشدار به جوانان در خصوص خطرات مصرف مواد مخدر نیز باید برگزار شود. 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: برنامه اشتغال معتادین بهبودیافته در حال تدوین است و فرمانداران اقدامات لازم را برای ایجاد اشتغال معتادین بهبودیافته انجام دهند.

وی تصریح کرد: در استان و در بین مسئولان عزم جدی برای مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد وجود دارد و با راه‌اندازی مرکز نگهداری موضوع ماده 16 بخشی از معتادین خطرناک از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شدند.

قاسمی‌فرزاد به برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و گفت: تعداد 15 برنامه کلی با عنوان همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در خصوص پیشگیری، همایش پیشگیری تخصصی با حضور هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران، برگزاری میزگرد تخصصی در صدا و سیمای استان و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول