اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

کشف 90 درصدی جرائم در کردستان / وقوع 70 درصد از سرقت‌ها توسط معتادان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کشف 90 درصد جرائم اتفاق افتاده طی سه ماه اخیر در استان خبر داد.

کشف 90 درصدی جرائم در کردستان / وقوع 70 درصد از سرقت‌ها توسط معتادان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد قنبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: 90 درصد از کل جرائم اتفاق افتاده استان از ابتدای سال‌ جاری تاکنون کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی استان در دو حوزه کشف جرائم و کاهش فاصله وقوع جرم تا کشف با تلاش شبانه روزی و برنامه‌ریزی‌های دقیق از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی کردستان، بیش از 90 درصد از جرائم به وقوع پیوسته در استان توسط کاشفین جرائم کشف و عوامل نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

قنبری با بیان اینکه پلیس آگاهی کردستان در زمینه کشف جرائم به وقوع پیوسته استان دوم کشور است، گفت: این مهم ضمن ارتقا امنیت اجتماعی برای مردم هشداری برای افراد مجرم است که قصد ارتکاب جرمی را دارند.

وی نمره استان در وقوع جرائم مسلحانه را صفر عنوان کرد و گفت: از لحاظ وقوع جرائم خشن که احساس امنیت مردم را مورد تهدید قرار دهد کوچک‌ترین موردی در استان مشاهده نشده است.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی کردستان، بیش از 70 درصد از جرائمی که در استان کردستان به وقوع می‌پیوند جرائم خورد است که توسط افراد معتاد صورت می‌گیرد.

قنبری با بیان اینکه وقوع جرائم خورد استان نیز با انجام یکی سری اقدامات زیربنایی توسط نیروی انتظامی و مردم در حال کاهش است، گفت: همبستگی و تعامل تنگاتنگ نیروی انتظامی با مردم و اطلاع‌رسانی بسیار خوب رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب نقش مهمی در کاهش وقوع جرائم خورد در استان داشته است.

کشف محموله قاچاق پارچه

وی در ادامه به کشف یک محموله یک هزار طاق پارچه در یکی از محورهای استان خبر داد و گفت: این محموله که ارزشی 3 میلیارد ریالی دارد توسط یک باند از یکی از استان‌های همجوار وارد استان و توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد است.

به گفته وی، نیروهای انتظامی استان با تلاش و کار اطلاعاتی یک ماه این محموله قاچاق را که شب گذشته به وسیله 7 دستگاه خودرو از یکی از استان‌های همجوار وارد استان می‌شد شناسایی و توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: دو نفر از عوامل این باند دستگیر و مابقی نیز شناسایی و تحت تعقیب هستند.

قنبری تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده بحث مبارزه با قاچاق کالا که اقتصاد ما را هدف قرار داده به صورت جدی مورد توجه نیروی انتظامی استان قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی افزود: نیروی انتظامی بحث مبارزه با قاچاق کالا که از وظایف ذاتیش است را با جدیدت در سال‌جاری دنبال می‌کند تا بتواند نقش مهمی را در تحقق حماسه اقتصادی ایفا کند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه بازارچه‌های مرزی که نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت مردم دارند، نیروی انتظامی با مبارزه جدی با بحث قاچاق کالا با همراهی و تعامل مرزبانی و دستگاه قضا مانع از سو استفاده برخی افراد سودجو می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول