اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کردستان اعلام کرد

کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار معتادان در کردستان‌

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان از کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار معتادان به مواد مخدر در این استان خبر داد.

کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار معتادان در کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مختار فرهادیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: متاسفانه با وجود ارائه آمار و اطلاعات که از میزان عملکرد شورای مبارزه از اعتیاد استان وجود دارد شاهد افزایش آمار معتادین و کاهش سن اعتیاد در استان هستیم.

وی تصریح کرد:‌ برنامه‌های مختلفی توسط دستگاه‌های مرتبط در استان در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد صورت می‌گیرد ولی خروجی آنچنانی مشاهده نمی‌شود.

به گفته وی، راه‌اندازی کمپ برای معتادین زن زنگ خطری است که خبر از افزایش آمار زنان و دختران معتاد در استان فرهنگی کردستان می‌دهد.

وی تنها راه مقابله با اعتیاد را استفاده از ظرفیت آن‌جی‌اوها دانست و افزود:‌ دولت به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه وارد و تاثیرگذار باشد از این رو باید با استفاده از توان ان‌جی‌اوهای قوی زمینه ریشه‌کن کردن اعتیاد را در جامعه فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه تعداد ان‌جی‌اوهای قوی در سطح استان کردستان کم و انگشت شمار است که باید در این راستا نیز چاره‌اندیشی شود.

وی نقش مسئولین در ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعامل و همبستگی مدیران ذیربط می‌تواند نقش بسزایی در مبارزه هدفمند و جدی با پدیده اعتیاد باشد.

وی بر توجه بیشتر به بحث آموزش‌های پیشگیرانه به اقشار مختلف جامعه در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد تاکید کرد و افزود: ارائه این آموزش‌ها اگر به‌ صورت هدفمند از مهدکودک‌ها آغاز و افراد از همان سنین خردسالی با مهارت‌های زندگی آشنا شوند نرخ آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، اگر اقدامات آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد معضلات و آسیب‌های مواد مخدر متناسب با مخاطبین تعریف و از طریق مربیان مهدها و روستامهدها به کودکان انتقال شود شاهد تحول بسیار مطلوبی در این حوزه خواهیم بود.

80 درصد مهدهای کودک‌‌ زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری قرار می‌گیرند

وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 درصد از مهدکودک‌های بهزیستی در استان زیرپوشش آموزش‌های پیشگیرانه قرار گرفته‌اند، افزود: برنامه‌ریزی امسال معاونت پیشگیری بهزیستی کردستان زیرپوشش قرار دادن 80 درصد از مهدکودک‌های استان است.

به گفته وی، در سال گذشته بیش از 227 هزار نفر زیر پوشش برنامه‌های کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد استان قرار گرفته و بیش از 6 هزار دقیقه برنامه در زمینه اعتیاد و تاثیرات مخرب آن از طریق صدا و سیمای استان پخش شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب یک عدد کانتینر در پارک شهدای سنندج به منظور در اختیار نهادن کتاب‌ها و جزوات مختلف پیرامون تاثیرات مخرب استفاده از مواد مخدر از دیگر اقدام انجام شده این کمیته در سال گذشته بوده است.

فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد

وی به راه‌اندازی 9 کمپ ترک اعتیاد و زیرپوشش قرار دادن یک‌هزار 800 کیس در این کمپ‌ها اشاره کرد و بیان داشت: به زودی 5 کمپ دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد جوانان و همچنین کمپ ترک اعتیاد زنان در شهر قروه خبر داد و افزود: در زمینه کاهش آسیب‌های نیز در سال گذشته 63 هزار سرنگ در بین معتادین توزیع شده که نقش مهمی در کاهش میزان مبتلایان به ایدز  هپاتیت داشته است.

انتهای پیام/79002‌/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول