اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان به وجود 50 هزار معتاد در استان اشاره کرد و گفت: تمام معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند.

معتادان گیلان شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح کریمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 19 درصدی کشف مواد مخدر در گیلان اظهار کرد: سال گذشته مقدار 2 هزار و 328 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی 65 درصد مواد مخدر کشف شده را از نوع تریاک عنوان کرد و افزود: 14 درصد حشیش، یک درصد شیشه، یک درصد هروئین و 19 درصد بقیه انواع دیگر مواد مخدر است.

فلاح کریمی گرایش مصرف‌کنندگان مواد مخدر سنتی به صنعتی را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: 46 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر تریاک مصرف می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان 36 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر استان را از نوع شیشه دانست و بیان کرد: شیشه افیونی است که اگر گریبان فرد را بگیرد ترک آن غیر ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام رفتار پر خطر از معتادان مصرف‌کننده شیشه است، یادآور شد: مصرف‌کنندگان شیشه همسر و فرزندان خود را به قتل می‌رسانند.

فلاح کریمی به مطالعه علمی نیروی انتظامی در سال 91 اشاره کرد و افزود: پلیس با انجام افکارسنجی به این نتیجه رسیده که بیش از 70 درصد دغدغه و نگرانی مردم از مواد مخدر است.

این مسئول اولویت راهبرد پلیس در سال 92 را متمرکز شدن روی عناصر فعال مواد مخدر در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: با خرده‌فروشان محلی به صورت ویژه برخورد می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه 80 درصد مجرمان در زندان به نوعی با مواد مخدر در ارتباط هستند، تصریح کرد: 51 درصد زندانیان گیلان را پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر کرده است.

وی نرخ هر کیلوگرم تریاک را بیش از 3 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: شیشه کیلویی 18 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فلاح کریمی با بیان اینکه بین مواد مخدر و جرم رابطه مستقیم وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته قاچاقچیان قصد داشتند مواد مخدر را از گیلان ترانزیت کنند که آنها را دستگیر کردیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در ادامه از ایجاد مرکز جمع‌آوری و نگه‌داری معتادان تا پایان امسال در استان خبر داد و بیان کرد: معتادان به مدت سه ماه در مرکز مذکور نگه‌داری می‌شوند و اگر اعتیاد خود را ترک نکنند دوباره در مرکز نگه داشته می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به وجود 50 هزار معتاد شناخته شده در گیلان، اظهار کرد: تمام معتادان استان شناسنامه‌دار می‌شوند.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول