اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون پیشگیری بهزیستی کردستان خبرداد

پذیرش 1790 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد کردستان/ بهبود 3500 معتاد

جانشین معاون پیشگیری بهزیستی کردستان از پذیرش هزار و 790 نفر معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان از سال گذشته تا کنون در این استان خبر داد.

پذیرش 1790 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد کردستان/ بهبود 3500 معتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منوچهر رعدی در جریان بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از کمپ تولد دوباره سنندج اظهار کرد: مرکز ترک اعتیاد تولد دوباره سنندج در سال 76 -77  با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان تأسیس و کار خود را آغاز کرد.

به گفته وی،  هیچ منبعی ندیدم که درمان اجباری اثربخشی کاملی داشته باشد و درصد موفقیت این نوع از درمان بیشتر از 15 درصد نیست.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش آمار اعتیاد تعداد افراد بهبود یافته‌ که به اینگونه مراکز مراجعه می‌کنند زیاد است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد گروه‌های ام‌ای در این استان زیاد است و این مراکز نقش مهمی در جلوگیری از بازگشت معتادین بعد از ترک به اعتیاد دارند.

جانشین معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان افزود: ارتباط فرد پاک‌شده با این گروه‌ها و شرکت در جلسات مختلفی که به صورت مرتب در کمپ برگزار می‌شود روند پاکی فرد معتاد را استمرار می‌بخشد.

به گفته رعدی، در حال حاضر نیز حمایت مردم از این مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده که این مهم نتیجه ارتقای‌ شناخت مردم از این مراکز است. بدون شک گسترش و حمایت از این کمپ‌ها نقش بسزایی در کنترل و جلوگیری از روند رو به رشد اعتیاد در جامعه دارد.

جانشین معاون پیشگیری بهزیستی کردستان نظارت بهزیستی بر روند اداره این مراکز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تلاش دوستان و حمایت‌های بهزیستی روز به روز شاهد ارتقا سطح کیفیت و خدمات‌ ارائه شده به جامعه هدف این مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد دارد.

رعدی اضافه کرد: ‌تنها هدف این کمپ‌ها بازگشت سالم و پاک افراد معتاد به جامعه برای جبران خسارت‌های است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و سه ماه اول امسال یک‌هزار و 790 نفر در کمپ‌های زیر نظر بهزیستی استان پذیرش شده‌اند بیان داشت:‌ 2 هزار نفر نیز برای درمان به مراکز سرپایی یا ام‌ام‌پی‌ای ارجاع شده‌اند.

به گفته جانشین معاون پیشگیری بهزیستی، از ابتدای تشکیل انجمن‌های 12 قدمی در استان تا کنون 3 هزار و 500 نفر بهبود یافته‌اند.

رعدی افزود: در حال حاضر 30 گروه و انجمن معتادان گمنام که هر کدام به صورت میانگین 100 نفر مراجع دارند در استان فعالیت می‌کند.

وی به نحوه حمایت بهزیستی از مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد و بیان داشت: پذیرش در کمپ‌های زیر نظر بهزیستی تا قبل از 7 ماه پیش به صورت کاملا رایگان بود اما با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های به وجود آمده 50 درصد از هزینه‌های توسط بهزیستی پرداخته می‌شود.

وی در پایان بر هماهنگی و مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی بحث مبارزه با اعتیاد تاکید کرد و گفت:‌ برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز تمامی دستگاه‌های متولی باید به صورت هماهنگ گام برداشته تا شاهد نتایج مطلوب برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول