اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

عملکرد مثبت قوه قضاییه سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زمانی قوه قضاییه اعتماد عمومی مردم را می‌تواند، جلب کند که عملکرد و خروجی مثبت و خوبی داشته باشد.

عملکرد مثبت قوه قضاییه سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز  در همایش تشکیلات قضایی و نهادهای مرتبط قوه قضائیه استان کرمان اظهار داشت: خدمت‌گزاری ما به مردم دو لایه دارد، یک لایه عمل به مقررات و قوانین و یک لایه دیگر حسن خلق و خوشرویی با مردم است.

وی با اشاره به اینکه ما زمانی برنده هستیم که به این دو لایه توجه داشته باشیم و عمل به مقررات کار ما و حسن خلق و خوشرویی با مردم زینت ما است، افزود: قاضی، وکیل، ضابط، کارشناس و عضو شورای حل اختلاف زمانی می‌تواند، موفق باشد که به این دو لایه توجه داشته باشد.

توکلی عنوان کرد: همه چیز در سواد نیست و از قاضی مردم غیر از سواد، اخلاق خوب می‌طلبند و ما می‌توانیم، اعتماد مردم را به این طریق به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه زمانی قوه قضائیه اعتماد عمومی مردم را می‌تواند، جلب کند که عملکرد و خروجی خوبی داشته باشد و اعتماد مردم رایگان به دست نمی‌آید، بیان کرد: هم‌افزایی قاضی، وکیل، کارشناس، ضابط و کارمند می‌تواند این فضا را ایجاد کند و اگر آنها خوب عمل کنند، اعتماد مردم جلب و اگر بر عکس عمل کنند، اعتماد مردم مخدوش می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: اگر به سوگندنامه‌ای ابتدای کار خود توجه کنیم، خیلی از مرزها حفاظت و از خطوط رد نمی‌شویم.

توکلی گفت: آدم‌های مسئولیت‌پذیر اگر اتفاقی برایشان بیفتد و حاشیه‌ای درست شود، بیرون دنبال مقصر نمی‌گردند، بلکه از درون مسئله را پیگیری می‌کنند به دلیل اینکه دشمن ما هواهای نفسانی ما است که ما را بی‌اعتبار می‌کند.

وی افزود: اگر در عمل مقررات را رعایت کنیم، قطعا قوه قضائیه از سلامت لازم برخوردار می‌شود و بزرگترین سرمایه که اعتماد عمومی مردم است را به دست می‌آورد.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول