اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله موحدی‌کرمانی‌ در جمع مردم اردبیل:

استکبار از جنگ و کشتار چیزی جز نفرت درو نمی‌کند / شهادت روحیه ملت ایران را بارورتر کرد‌

امام جمعه موقت تهران گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا جز نفرت و تنفر از جنگ و کشتار و ظلمی که در دنیا آغاز کرده است چیز دیگری درو نمی‌کند.

استکبار از جنگ و کشتار چیزی جز نفرت درو نمی‌کند / شهادت روحیه ملت ایران را بارورتر کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفتم تیر در سالن ثار‌الله سپاه اردبیل اظهار داشت: هر چند حادثه هفتم تیر حادثه‌ای دلخراش برای امت و امام بود به طوری که در این حادثه شخصیت بی‌نظیر دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ما از قوای سه‌گانه به درجه شهادت رسیدند که این مصیبتی عظما بود اما این حادثه در کنار تلخی‌های خود ثمرات بعدی شیرینی به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این حادثه تلخ چهره منافقان به ویژه بنی‌صدر آشکار شد و حقیقت تلاش آنها در به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب معلوم شد و همه به مظلومیت دکتر بهشتی و حقانیت وی در جنگ و دعوایی که بین بنی‌صدر و دکتر بهشتی به وجود آمده بود پی بردند.

امام جمعه موقت تهران به اوضاع به هم ریخته اوایل پیروزی انقلاب و حرکت‌های نفاق‌گونه گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و یادآور شد: بصیرت و روشنی که از قضیه هفتم تیر به دست آمد برای این ملت شیرین‌تر از شهادت دکتر بهشتی و یارانش بود که در نهایت مظلومیت به جوار رحمت حق رفتند.

موحدی کرمانی در تبیین علل و عوامل این حرکت خبیث دشمن و تمرکز آنها برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها جز تسلیم شدن انقلاب اسلامی و امام و ملت هدف دیگری نداشتند و از همین زمان تاکنون تلاش کرده‌اند با کارشکنی‌های مختلف انقلاب اسلامی را دچار انحراف و پریشان احوالی متعدد کنند اما ثمره آن جز رسوایی خودشان چیز دیگری نیست.

وی عنوان کرد: حقانیت جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا جبهه کفر و ظلم دست از این کشور و ملت برندارد چرا که حیات این ملت به مثابه حیات ائمه اطهاری است که هرگز پرچم ظلم، ستم و نفاق را نپذیرفته و زیر آن جمع نشده‌اند بلکه حقیقت این ملت حقیقت عاشورایی و ظلم‌ناپذیری است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: دشمن امروز با هجمه سنگین علیه مظلومان دنیا تنها به فکر از بین بردن هویت آنهاست و در برابر اقتدار این ملت آمریکا و ایادی او هر جا فرصتی یافته‌اند سعی کرده‌اند به هر جنایتی دست بزنند تا اسلام و حقیقت انقلاب را از این ملت بگیرند.

موحدی کرمانی افزود: دشمنان احساس می‌کنند که با کشتن و ترور کردن می‌توانند نور حق و حقیقت را خاموش کنند اما این خیال باطلی است چرا که در این ماجرا آبرو و حیثیت مستکبران زیر سئوال می‌رود.

وی تصریح کرد: خود قرآن کریم نیز به این حقیقت اشاره می‌کند که دشمن با کشتن و قتل‌عام نمی‌تواند به هدف خود برسد بلکه این مشی رسوایی است و امام حسین (ع) نیز با خون خود و فریاد عدالت‌خواهی سعی کرد کاخ مستکبران و یزیدیان را لرزان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حاکمان فاسد جهان امروز احساس می‌کنند که با قتل‌عامی که در منطقه به راه انداخته‌اند می‌توانند در دل ملت‌ها جایی پیدا کنند اما یقین داشته باشید که مکر آنها به خودشان برگشته و جبهه کفر و ظلم بیش از گذشته رسوا خواهد شد.

موحدی کرمانی گفت: شاه احساس می‌کرد با کشتار مردم در ایام پیروزی انقلاب می‌تواند حکومت خود را نگه دارد اما همه دیدند که چگونه ملت یک صدا بیرون ریختند و فریاد مرگ بر شاه سردادند.

وی تاکید کرد: در شهادت دکتر بهشتی و همراهانش جبهه کفر باز با همین تفکر به اشتباه و خطا افتاد و امروز مشاهده می‌کنیم که تفکر و اندیشه بهشتی زنده است و این ملت قدر چنین بزرگان خود را به بهترین شکل می‌دانند.

این همرزم شهید بهشتی یادآور شد: نحوه زندگی ما نحوه مرگمان را مشخص می‌کند چرا که در تخت خوابیدن و مردن افتخار نیست بلکه افتخار این است که در صحنه مبارزه با دشمن جان خود را ایثار کرد.

بلیه انقلاب از نوع سختی برای رسیدن به هدف بود

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقسیم‌بندی بلیه الهی خاطرنشان کرد: برخی بلایا به خاطر اشتباه و خطای ماست اما بلای دیگری وجود دارد که در راه هدف بر انسان وارد می‌شود و در حقیقت نوعی امتحان و ابتلای الهی است که انسان را به مرز پختگی و عزیمت برای امور می‌رساند.

وی این بلایا را مربوط به انبیای الهی، بزرگان و انسان‌های صالح روی زمین توصیف کرد و یادآور شد: حادثه هفتم تیر از بلیه‌های عظیم و جانکاه الهی است که حقیقت نفاق را برملا کرد و همه فهمیدند که اعتماد به شخصیت‌های مزورانه همچون کلاهی چه سرنوشت عجیبی را به همراه دارد که شهید بهشتی با اعتماد به این شخص و دادن ماموریت به این فرد جاسوس که باطن او بعداً مشخص شد زمینه انفجار و بمب‌گذاری را در حزب جمهوری فراهم کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با برشمردن فضائل شهید بزرگوار دکتر بهشتی گفت: دکتر بهشتی عالم به زمان بود و شناخت و بصیرت عجیبی در حوزه دینی و مسائل روز دنیا داشت.

موحدی کرمانی عنوان کرد: این شخصیت با تاسیس مدارس دین و دانش و حقانی و همچنین تالیف کتاب تعلیمات دینی و آموزش معلمان تدریس کننده این درس سعی کرد تحولی زیربنایی در آموزش و پرورش به وجود آورد.

وی بیان داشت: شهید بهشتی در حوزه نیز به فکر تربیت طلاب و روحانیون آگاه و مسلط به زبان‌های خارجی بود تا با اعزام آنها به خارج از کشور زمینه تبلیغ اسلام فراهم آید.

شهید بهشتی در جا دادن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی بیشترین نقش را داشت

این همرزم شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی با تفکر اسلامی و ارزشی سعی کرد در قانون اساسی اصل مترقی ولایت فقیه را شایسته و مناسب جا بیندازد تا پایه نظام حکومتی بر پایه ولایت مستحکم شود.

موحدی کرمانی دیگر برجستگی شهید بهشتی را بهره‌گیری از رخصت‌های اسلامی در فضا دادن به جوانان و نوجوانان در انجام کارهای مباح و شرعی و جلوگیری از خرافات اعلام کرد و یادآور شد: این شهید والامقام سعه صدر عالی داشت و با تحمل سخنان مخالفان سعی می‌کرد با متانت به آنها پاسخ دهد.

وی احترام به کودکان و نوجوانان، نظم در کار، حرکت بر اساس برنامه‌ریزی و دلسرد نبودن در کمی عده و عوده را از دیگر برجستگی‌های شخصیتی شهید بهشتی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود ضرورت بهره‌گیری از ایام باقی‌مانده شعبان را به حاضران و مومنان توصیه کرد و فرا رسیدن ماه رمضان را یادآور شد و اظهار داشت: نباید اسیر و زمین‌گیر دستورات و فرمان‌های شیطانی باشیم چرا که شیطان تلاش می‌کند ما را به انجام معاصی و گناهان بیشتر تشویق و ترغیب کند.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول