اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

استکبار با رواج بی‌حجابی حس زیبایی‌خواهی مردم را کشت

امام جمعه همدان گفت: مردم در گذشته به زیبایی‌ها توجه بیشتری داشتند اما امروز همه زیبایی‌ها در بی‌حجابی خلاصه شده و آنها نمی‌دانند چه زیباست بلکه مبنای خود را مد می‌دانند.

استکبار با رواج بی‌حجابی حس زیبایی‌خواهی مردم را کشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی که به موضوع سبک زندگی پرداخته شده بود، با اشاره به اینکه امروز بی‌حجابی به یکی از معضلات اصلی جامعه مبدل شده، افزود: اینکه جلساتی برگزار کنیم، و آنها را لای دفتر بگذاریم، اهمیتی ندارد بلکه باید مصوبات به میدان عمل وارد شده و ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسات بیشتر کلی‌گویی مطرح می‌شود، اظهار کرد: کلیات باید مصداقی حل شود به طوری که آرایش و عفاف نیز جزو سبک زندگی اسلامی به ویژه اولویت سبک زندگی است.

امام جمعه همدان بسیاری از بی‌حجابی‌های زنان را بی‌عرضگی مردان آنها دانست و گفت: اگر مردان هر خانواده بتوانند زنان و دختران خود را از ورود به عرصه بی‌حجابی نجات دهند، به نوعی بسیاری از بی‌بند و باری‌ها کاهش می‌یابد و این خود جزو امهات سبک زندگی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از لباس‌های موجود در بازار تحریک‌آمیز و مغایر با فرهنگ جوامع اسلامی است، اظهار کرد: غربی‌ها با رواج و الگو قراردادن لباس‌های مغایر آداب اسلامی موجب بروز بی‌حجابی شده‌اند که باید جلوی آنها گرفته شود چرا که یکی از بدی‌های جامعه ما این است که همه نوع لباس در آن آزاد است.

محمدی با بیان اینکه مردان نیز در بی‌حجابی جامعه نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: اینکه مردان نیز لباس‌های تنگ و کوتاهی را تن کنند، بی‌حجابی است و قبل از اینکه حجاب تکلیف یک زن باشد، تکلیف مردان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مردم امروز زیبایی را گم کرده‌اند، بیان داشت: مردم در گذشته به زیبایی‌ها توجه بیشتری داشتند اما امروز همه زیبایی‌ها در بی‌حجابی خلاصه شده است و آنها نمی‌دانند چه زیباست بلکه مبنای خود را مد می‌دانند.

امام جمعه همدان اذعان کرد: برخی مردان و جوانان با وضعی بد به خیابان می‌آیند که شرم‌آور است به طوری که برخی لباس‌ها مانند بی‌لباسی است که با امر به معروف و نهی از منکر مانع شد.

وی برخورد با بی‌حجابی‌ها را یکی از عوامل موثر دانست و گفت: اینکه بسیاری از بی‌حجابی‌ها ناشی از مرکز کشور است، درست است اما ما باید فضای استان را به گونه‌ای درست کنیم که هر کس از سایر استان‌ها نیز به همدان می‌آید، مجبور به رعایت شود.

محمدی یادآور شد: اکنون با وضعیت بی‌حجابی که در جامعه رواج دارد، با این پدیده برخورد لسانی و تذکر نرم صورت گیرد چرا که برخی از جوانان نادانسته به این راه وارد شده‌اند که امکان دارد با امر به معروف متنبه شوند.

وی با اشاره به اینکه اینکه نبود کار فرهنکی در امر حجاب یک گره کور است، افزود: بنده از سال‌های گذشته برانم که امر به معروف در کشور ما کمرنگ است که برخی‌ها نیز خوششان نیامد اما باید گفت که برخی مسائل با یک مسکن حل می‌شود و نباید بگذاریم کار به عمل جراحی بکشد.

امام جمعه همدان در پایان با ارائه گزارش واقعه 30 مهر همدان به شورای فرهنگ عمومی کشور برای درج و ثبت در تقویم کشور موافقت کرد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول