اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

قتل شیعیان توطئه استکبار / اسلام دین وحدت و آشتی است

امام جمعه موقت شهرستان سنندج با اشاره به کشته شدن تعدادی از شیعیان کشور مصر به وسیله سلفی‌ها این اقدام را توطئه استکبار دانست.

قتل شیعیان توطئه استکبار / اسلام دین وحدت و آشتی است

ماموستا امین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان این موضوع گفت: دشمنان اسلام و قرآن همواره تلاش کرده‌اند تا در جوامع اسلامی به ایجاد تفرقه از راه‌های گوناگون بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه کشتن هیچ انسانی به ناحق چه مسلمان و چه غیر مسلمان جایز نیست اظهار کرد: کشتن شخصی که ندای شهادتین سر داده است حرام خواهد بود.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه اعلام ایمان به دین اسلام متضمن حفاظت از جان و مال و ناموس فرد مسلمان است خاطر‌نشان کرد: شرافت و کرامت اشخاص باید رعایت شود.

ماموستا راستی، اسلام را دین وحدت و آشتی عنوان کرد و افزود: پیروان تمام مذاهب باید به فرموده قرآن در ریسمان محکم الهی چنگ زده و از تفرقه بپرهیزند.

وی با تأکید مجدد بر عصبانیت دشمنان از بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای خاورمیانه گفت: مستکبران تلاش می‌کنند با ایجاد دو دستگی و کینه در میان مسلمانان میل و اشتیاق آنها به برقرای عدالت در جهان را خاموش کنند.

امام جمعه موقت سنندج پیرامون واکنش علما و مفتیان الازهر مصر به کشتار شیعیان در این کشور اظهار کرد: نه تنها بزرگان این جریان بلکه تمام مسلمانان باید این اقدام شنیع سلفی‌ها را محکوم کنند تا از تکرار چنین فجایعی پیشگیری شود.

ماموستا راستی بروز چنین اتفاقاتی را حاصل حرکت‌ جریان‌های تندرو دانست و گفت: مسلمان واقعی هرگز به ریختن خون دیگران راضی نمی‌شود.

امام جمعه موقت سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت بیشتر میان مسلمانان، آرزوی ظالمان و کفار در ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی بر باد رود.

انتهای پیام/79012‌/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول