اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد:

یک سوم آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ایران را از کشورهای کم‌آب در جهان عنوان کرد و گفت: قریب به یک سوم آب کشور در این استان است.

یک سوم آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست خبری مدیر عامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات برگزار شد.

علیجان صادق‌پور در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، یکم تا هفتم تیرماه هر سال را روز صرفه‌جویی عنوان کرد و گفت: هفته صرفه‌جویی هر روز آن با عنوان خاصی نامگذاری شده که انتظار می‌رود رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند مسئولان در جامعه، فرهنگ صحیح مصرف بهینه را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های عمرانی که مستلزم هزینه است از این‌رو تکمیل کننده طرح‌های عمرانی نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است.

وی اجرای هر کاری را نیازمند حضور فعال رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه عنوان کرد.

صادق‌پور تأکید کرد: با توجه به انجام برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه آب و فاضلاب باید وزن کار فرهنگی در این حوزه نسبت به برنامه‌های اجرایی برابری کند.

این مسئول در حوزه آب و فاضلاب، ایران را از کشورهای کم‌آب عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد حدود یک سوم آب کشور را به خود اختصاص داده اما با این وجود در برخی نقاط استان از نظر کمی و کیفی با کمبود آب مواجه هستیم.

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه در جامعه / رسانه‌ها به میدان بیایند

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که آبرسانی به تمام شهرها و روستاهای این استان انجام شده است، گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب را به اتمام می‌رسانیم اما با این وجود به فرهنگ مصرف بهینه کمتر توجه می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که اگر فرهنگ صحیح مصرف بهینه در سطح جامعه نهادینه شود و حداقل‌های مورد نیاز جامعه تأمین شود دیگر نیاز به افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید نیست، اظهار داشت: با توجه داشتن به این امر می‌توان از اعتباراتی که در اجرای پروژه‌های جدید هزینه می‌شود در زمینه‌های دیگر استفاده و هزینه شود.

صادق‌پور آب و فاضلاب را دارای دو وظیفه و فعالیت در حوزه عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت: این شرکت منابع آبی را شناسایی و بررسی می‌کند و از محل تأمین آب از طریق لوله‌گذاری آب را به مخازن شهری سپس به شبکه اتصال می‌دهیم.

این مسئول با بیان این‌که به تقاضای مدیریت توجه نشده است، عنوان کرد: سرانه مصرفی در ایران برای هر نفر در شبانه روز 200 لیتر و در آلمان 100 لیتر بوده که با این وجود باید سرانه الگوی مصرفی و مصرف آب شرب را نیز کاهش دهیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد مصرف خانگی این استان برای هر نفر در شبانه روز را بین 140 تا 150 لیتر عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول