اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

احداث مصلای نماز جمعه آبیک نیازمند اعتبار است

امام جمعه شهر آبیک گفت: برای احداث مصلای نماز جمعه به اعتبار و نگاه ویژه مسئولان به این مهم نیاز داریم.

احداث مصلای نماز جمعه آبیک نیازمند اعتبار است

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سال گذشته 14 هزار مترمربع زمین از طرف شهرداری آبیک برای احداث مصلای نماز جمعه اختصاص داده شد که در هفتم مهر ماه سال گذشته با حضور آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث مصلا به زمین زده شد.

وی افزود: نقشه مصلای نماز جمعه شهر آبیک از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تهیه شده است، ولی برای احداث مصلی به اعتبار ملی نیازمند هستیم.

موسوی گفت: با احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک، مشکل کمبود مکان برای برگزاری مراسم مختلف مذهبی و فرهنگی بر طرف می‌شود و از لحاظ گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف مردم مشکلی نخواهند داشت.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: برآورد اولیه برای احداث مصلای نماز جمعه را 20 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌کنیم که در مکاتبات صورت گرفته با دفتر ریاست جمهوری درخواست کمک 10 میلیارد ریالی کرده بودیم که تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده‌ شده است.

موسوی اذعان کرد: برای احداث یک مصلای مناسب و در شأن مردم و شهرستان آبیک بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که تحقق این امر، مشارکت مردم و توجه مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه تعداد نمازگزاران در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک به قدری افزایش می‌یابد که مردم مجبور هستند به دلیل کمبود فضا برای اقامه نماز جمعه به منازلشان بازگردند و یا در زیر آفتاب با دهان روزه نماز جمعه را به جا آورند.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) نخستین اقدامی که از مکه به مدینه انجام دادند، ساخت مسجد قبا بود که نخستین نماز جمعه را در آنجا اقامه کردند، بنابراین مطلوب است در احداث مصلای نماز جمعه تسریع بخشیده شود و مردم شهر آبیک به آرزوی خود که سال‌های سال است منتظر احداث مصلی هستند، برسند.

گفتنی است، آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مصلای نماز جمعه شهر آبیک اظهار کرده بود احداث مصلی با توجه به حضور چشم‌گیر مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه امور معنوی و دینی از ضروریات شهرستان آبیک بود.

امام جمعه شهر تاکستان ادامه داد: مصلای شهرستان آبیک باید سال‌های گذشته احداث می‌شد، چرا که حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک سال‌هاست که پیگیر تهیه زمین مصلی هستند.

اسلامی افزود: امام جمعه شهر آبیک برای دریافت زمین بسیار تلاش کردند و از نزدیک شاهد و ناظر پیگیری‌های وی بود‌یم که با تلاش مسئولان شهرستانی به ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر آبیک و مسئولان استان قزوین زحمات و تلاش امام جمعه شهر آبیک به ثمر نشست.

وی گفت: مسئولان استان قزوین نیز همواره در کمک و تخصیص اعتبار به احداث اماکن و مراکز مذهبی توجه خوبی داشته‌اند، لذا با پیگیری و جدیتی که امام جمعه شهر آبیک دارند امیدواریم که بتوانند کمک مسئولان را برای احداث مصلای نماز جمعه جذب کنند.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه جذب کمک مسئولان استانی برای کمک به احداث نماز جمعه شهر آبیک دریغ نمی‌ورزم و امیدوارم با مشارکت مسئولان و مردم مصلای آبرومند و محل عبادتی ارزشمند برای مردم شهرستان آبیک احداث شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر‌ نشان کرد: از مسئولان درخواست می‌کنم که با توجه به اینکه کلنگ‌ مصلای نماز جمعه در شب میلاد امام رضا (ع) به زمین زده شده است، این مصلی را کرامت‌الرضا (ع) نامگذاری کنند و در اسناد، مصلی به این نام مزین شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم شهرستان آبیک باید پیشتاز و متصدی احداث مصلای نماز جمعه شوند.

حجت‌الاسلام محمدتقی بهبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین نیز در این خصوص گفت: توجه به اینکه احداث مصلی اعتبار سنگینی را می‌طلبد، ضروری است که مسئولان، مردم را در امر ساخت مصلای نماز جمعه دخیل کنند.

این مسئول بیان کرد: که علاوه بر مشارکت مردم در ساخت مصلای نماز جمعه، خیرین، اصناف و صاحبان شرکت‌ها و کارخانجات نیز باید دست به دست هم داده و در ساخت مصلی که امری خیر و کاری ماندگار برای مردم و شهرستان آبیک است، کمک کنند.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول