اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

صدور 3 هزار مجوز برداشت از منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویراحمد

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار مجوز برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت توسط این شرکت در استان صادر شده است.

صدور 3 هزار مجوز برداشت از منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویراحمد

سید امان‌الله فتاحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اقدامات خوبی برای مقابله با بحران کم‌آبی در زمینه‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام یا در دست اجرا است.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اقدامات سازه‌ای را شامل مهار آب‌های سطحی به وسیله ساخت سدها و بند‌های متعدد و احداث 2 سد کوثر و شاه‌قاسم را از جمله راهکارهای مهار آب عنوان کرد و گفت: سد کوثر در شهرستان گچساران با حجم مخزن ذخیره‌ای 580 میلیون‌ مترمکعب مهم‌ترین سازه آبی استان است.

وی، تصریح کرد: هفت شبکه آبیاری و زهکشی در سطح استان وجود دارد که عبارتند از شبکه‌های سروک، دشت‌روم، چیتاب و شاه‌قاسم در شهرستان بویراحمد، شبکه‌های لیشتر و رودبال در شهرستان گچساران، شبکه چرام در شهرستان چرام این شبکه‌ها حدود 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار دادند.

این مسئول یادآور شد: در راستای بهره‌برداری از منابع آب استان بالغ بر 13 ساختگاه سد در مراحل اول و دوم مطالعات در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای به منظور مهار آب‌های سطحی و تأمین آب بخش‌های مختلف مصرف (شرب،صنعت،کشاورزی) در دست اقدام است که در صورت مثبت بودن نتایج مطالعات و اجرای طرح‌های مذکور شاهد رونق اقتصادی استان در بخش‌های مختلف هستیم.

فتاحیان دیگر وظایف شرکت آب منطقه‌ای را نظارت بر حفر و برداشت از چاه‌ها و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز عنوان کرد و اذعان داشت: در کهگیلویه و بویراحمد حدود 3 هزار مجوز برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت صادر شده است.

وی، صدور مجوزهای برداشت از منابع آب را باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای با انجام گشت‌های شبانه‌روزی و نظارت بر دستگاه‌های حفاری از حفر چاه‌های غیر مجاز که باعث آسیب رساندن به منابع و ذخایر آب‌های زیرزمینی می‌شود جلوگیری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با نصب حدود 320 کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های محفوره کشاورزی که با کنترل زمان آبیاری و میزان مصرف آب همراه هستند این امر باعث بهره‌وری بیشتر از منابع عظیم خدادادی و  جلوگیری از برداشت بی‌رویه منابع آبی می‌شود.

فتاحیان پروژه‌های اجرایی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد را احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در پایین دست سدها عنوان کرد و بیان داشت: این مرکز در زمینه اقدامات غیر سازه‌ای فعالیت‌های متعددی به منظور آگاهی بخشی به مردم و اقشار مختلف جامعه ارائه کرده است.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین این طرح‌ها را اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در کشور و استان و آموزش معلمان و دانش‌آموزان مقطع راهنمایی بیان کرد.

فتاحیان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکم تا هفتم تیرماه هر سال به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و این هفته هر روز آن به یک نام خاص نامگذاری شده از این‌رو از کلیه شهروندان تقاضای همراهی و همکاری همه‌جانبه با این شرکت را خواستاریم.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید مجدد به شهروندان و هم استانی‌ها خواستار مصرف صحیح و بهینه از هدر رفت این ثروت خدادادی کشور در مسیر رسیدن به اهداف این شرکت شد.

انتهای پیام/82011/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول