اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی:

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه از آب بیشتر تلاش کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: این انتظار وجود دارد که رسانه‌های جمعی بیشتر از گذشته تلاش کنند تا فرهنگ استفاده بهینه از آب در جامعه نهادینه شود.

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه از آب بیشتر تلاش کنند

مجید آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رسانه‌های جمعی در تغییر فرهنگ عمومی نقش زیادی دارند پس مردم را برای صرفه‌جویی در مصرف آب تشویق کنند.

وی گفت: حجم کل مخازنی که در آذربایجان غربی آب در آن‌ها ذخیره می‌کنیم تا توزیع فشار و ذخیره در مواقع بحرانی داشته باشیم 402 هزار و 335 مترمکعب است.

وی افزود: از این مخازن 365 هزار و 375 مترمکعب در مدار بهره‌برداری است که بعضی آماده شده و با نصب شدن خطوط بین مخازن به مدار آمده و حجم کل مخازن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از منابع تولید به محل مصرف نزدیک به 44 کیلومتر طول خط انتقال بوده که این منابع آبی در 38 شهر و در بین جمعیت زیرپوشش توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: نزدیک به 66 کیلومتر شبکه توزیع داریم که قطر این شبکه بیش از 80 میلی‌متر است.

آقازاده اظهار داشت: در ارتباط با مسائل کنترل کیفی در بخش آب 17 آزمایشگاه آب فعال داریم که به صورت مستمر آزمایش‌ها انجام شده و شرکت آب و فاضلاب در  زمینه نظارت بر کنترل کیفی منابع آب در سطح کشور مقام‌های نخست را به خود اختصاص داده است و آن را حفظ می‌کند.

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان نیز ناظر بر کنترل‌ها، توزیع آب و آزمایشگاه‌ها بوده و آزمایشگاه مرجع نیز بعد از ممیزی توسط موسسه‌های صاحب امتیاز به عنوان آزمایشگاه مرجع که نتایج آن قابل استناد به همه مراکز علمی و تخصصی بوده آماده بهره‌برداری است.

آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر از 11 تصفیه‌خانه آب در آذربایجان غربی استفاده می‌کنیم که منابع سطحی آب را تولید و تامین می‌کنند، گفت: در بحث کیفیت 89 دستگاه کلرزن مایع و دستی و هشت دستگاه کلرزن گازی داریم که کنترل کیفی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کلرزنی به اندازه استاندارد صورت می‌گیرد و بوی کلر در آب وجود ندارد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول