اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

برگزاری اردوهای درون استانی برای اعضای کتابخانه‌های خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری اردوهای درون استانی برای اعضای کتابخانه‌های استان در تابستان 92 خبر داد.

برگزاری اردوهای درون استانی برای اعضای کتابخانه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری تمام کتابخانه‌های استان دو نوبت کاری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کتابخانه‌ها پر کردن اوقات فراغت جوانان است، تمام کتابخانه‌های استان در هر زمان آماده خدمات‌دهی به همه رده‌های سنی در استان هستند.

وی افزود: تمام کتابخانه‌های استان خوزستان این ظرفیت را دارند تا در تابستان امسال اوقات کاری خود را دو تا سه نوبت افزایش دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات ملی و استانی کتابخوانی در سه ماه تابستان با هدف معرفی کتب مفید و ترویج فضائل علمی و معنوی در جامعه است که این مسابقات به منظور معرفی کتب مفید در کتابخانه‌ها از طریق سایت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور به آدرس www.booki.ir برگزار و به نفرات برتر یک کارت هدیه به مبلغ 500 هزار ریال اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: مراجعه‌کنندگان به این سایت می‌توانند از خدمات متنوع‌تری از قبیل معرفی سیر مطالعاتی، مشاوره و سایر خدمات موجود در کتابخانه‌ها استفاده کنند.

منصوری ابراز داشت: تشکیل گروه‌های مطالعاتی، برگزاری شب شعر، نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری دوره‌های ویژه قرآن کریم، آموزش نهج‌البلاغه، آموزش نویسندگی با استفاده از نخبگان شهرستان‌ها و با محوریت کانون‌های ادبی و قرآن و نهج‌البلاغه تأسیس شده در شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، اجرای طرح مشاوره تحصیلی که در این طرح از کتابداران فعال و مشاوران خوش بیان و مسلط موسسات خصوصی معتبر استفاده می‌شود، این طرح به صورت مراجعه حضوری در سالن‌های مطالعه و بیان نکات مهم و کلیدی در روش‌های مطالعه درسی و ارائه سیر مطالعاتی و ...، اعضای کتابخانه را تشویق به شرکت در کلاس‌های مشاوره می‌کند.

وی عنوان کرد: در این طرح سعی می‌شود که مطالعه غیردرسی اعضا، همگام با سیر مطالعاتی تدوین شده اجرا شود.

مدیر کل گفت: برگزاری کلاس‌های هنری مثل خیاطی و گلدوزی برای زنان خانه‌دار، برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف (نقاشی، نویسندگی، خلاصه نویسی) و ویژه برنامه‌های کودک شامل نمایش‌های عروسکی برای کودکان، اجرای تئاتر، برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی برای خردسالان، برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان نیز جزو برنامه‌های اداره کل هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری اردوهای کوتاه مدت درون استانی (تربیتی و تفریحی) در مناطق خوش آب و هوای استان با هدف استعدادیابی و ایجاد نشاط و شادابی در اعضای کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: این اردو با استفاده از کتابداران فعال، مربیان تربیتی و یک روحانی آشنا به امور تربیتی به‌منظور ارتقاء فکری و ذهنی اعضاء برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ مذهبی، کلاس‌های احکام، قرآن، نهج‌البلاغه و مسائل دینی و اخلاقی  با هدف تقویت روحیه مکتبی و دینداری و آگاهی بخشی در خصوص واجبات و برگزاری نماز جماعت و نماز وحدت در کتابخانه‌های پرجمعیت و دارای مکان مناسب با استفاده از روحانیون خوش بیان و با سواد به‌منظور تقویت فضای معنوی کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد پذیرفت.

منصوری در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، رایانه، زبان انگلیسی، مهارت‌های زندگی، هنرهای دستی و تجسمی، کمک درسی، برگزاری کلاس‌های نوشتن خلاقانه، قصه‌هایی برای تفکر، برگزاری کلاس‌های شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، برگزاری کلاس‌های آموزش تیراندازی با کمان، در کتابخانه‌های عمومی استان با استفاده از مربیان آزموده و مجرب برای اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

منصوری در پایان گفت: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز در ایام ضیافت‌الله به صورت ویژه برگزار خواهد شد و همه مراسمات معنوی با استفاده از روحانیون و اساتید علوم دینی در کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/72001/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول