اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج:

کتابخانه مرکزی سنندج فاقد معیارهای لازم است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سنندج گفت: کتابخانه عمومی مرکزی سنندج هیچکدام از معیارهای لازم را دارا نیست.

کتابخانه مرکزی سنندج فاقد معیارهای لازم است

مهران استرحامیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کتابخانه عمومی واقع در بلوار توحید تنها نامی از کتابخانه مرکزی را یدک می‌کشد و هیچکدام از معیارهای این نوع کتابخانه را دارا نیست.

وی به تفاوت میان کتابخانه‌های مرکزی با سایر کتابخانه‌ها پرداخت و افزود: کتابخانه مرکزی با زیربنای حداقل 4 هزار متر مربع باید دارای خدمت‌رسانی گسترده‌تر و متنوع‌تری نسبت به سایر کتابخانه‌ها باشد.

استرحامیان اضافه کرد: کتابخانه مرکزی دارای منابع متنوع‌تر نسبت به کتابخانه‌های عمومی بوده و خدمات جامعی در زمینه کتابخوانی، پشتیبانی‌های پژوهشی و اسناد و مدارک ارائه می‌دهد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج ادامه داد: کتابخانه مرکزی باید تمام نیازهای کتابخانه‌ای شهرستان را پاسخگو باشد در حالی که سایر کتابخانه‌های عمومی تنها پوشش محلی دارند.

وی اضافه کرد: مجموعه کتابخانه مرکزی می‌تواند تمام فعالیت‌های خود را به ویژه در حوزه امانت بین کتابخانه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی کرده و خدمات سریع‌تر و مؤثرتری را با هزینه‌های پایین‌تر از آنچه در کتابخانه عمومی محلی ارائه می‌شود، عرضه کند.

استرحامیان مجموعه‌سازی متمرکز شامل بررسی عرضه و تقاضای کتاب برای کتابخانه‌های عمومی سطح شهر را از وظایف مهم کتابخانه‌های مرکزی برشمرد و گفت: لازمه برنامه‌ریزی برای متمرکز کردن فعالیت‌های خدمات فنی و عمومی کتابخانه وجود منابع مالی کافی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج افزود: با این اوصاف مراجعان به کتابخانه مرکزی سنندج انتظار به حقی در مورد نحوه خدمات‌رسانی دارند که میسر نمی‌شود.

وی گفت: تلاش ما بر این است که به نحوه فعالیت این کتابخانه رسیدگی شود و فعالیت‌های آن در آینده توسعه یابد.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول