اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

کتابخانه‌های عمومی خوزستان از رتبه هجدهم به سوم ارتقا یافت

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ارتقا خوزستان در شاخص جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی از رتبه 18 کشوری به رتبه سوم کشوری خبر داد.

کتابخانه‌های عمومی خوزستان از رتبه هجدهم به سوم ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم و اساسی در سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی، برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان و شهرستان‌ها است.

وی به نقش موثر جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌ریزی، رفع مشکلات و رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد به منظور بهبود وضعیت کتابخانه‌ها بوده و در ارتقا شاخص‌های کتابخوانی در استان بسیار تاثیرگذار است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: این جلسات در سایه تعامل و تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند انگیزه و نشاط بیشتری را در حوزه کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه ایجاد کند و تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان اعضا و به دنبال آن در جامعه خواهد داشت.

وی گفت: انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در نحوه اداره کتابخانه‌ها به شمار می‌آیند؛ بنابراین، چگونگی اداره و برگزاری جلسات این انجمن‌ها در ساز و کار کتابخانه‌ها مهم و حیاتی است.

منصوری بیان کرد: به‌کارگیری روش‌های علمی و صحیح در مدیریت جلسات انجمن، از مهم‌ترین نیازهای مورد نیاز برای برگزاری این‌گونه جلسات است.

وی ادامه داد:  نتایج حاصل از برگزاری این جلسات نیز می‌تواند نقش مهمی در ارتقا جایگاه کتابخانه‌های عمومی داشته باشد.

منصوری افزود: استان خوزستان در سال 90 از نظر شاخص برگزاری جلسات انجمن در رتبه 18 در کشور بوده است که با تلاش و پیگیری‌های کارکنان و کتابداران در استان و شهرستان‌ها در سال 91 رتبه استان به رتبه 23 در کشور ارتقا یافت که این امر نشان از اهمیت جایگاه کتابخانه‌های عمومی در بین مسئولان استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پایان عنوان کرد: در سال 90 تعداد جلسات انجمن برگزار شده 179 جلسه بوده است حال آنکه این رقم در سال 91 به تعداد 339 جلسه رسیده است و رشد 89 درصدی مشاهده می‌شود که موجب ارتقا رتبه استان به سوم کشوری شده است.

انتهای پیام/ 72001/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول