اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی خبر داد

تعهد 83 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی از تعهد 83 میلیارد ریالی خیرین در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در اسفراین خبر داد.

تعهد 83 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم بابایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت تعهدات  خیرین مدرسه ساز استان در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: در این راستا ساخت 30 فضای آموزشی با 75 کلاس درس با 54 میلیارد ریال، ساخت پنج مورد خوابگاه و فضای ورزشی با 16میلیارد ریال از سوی خیرین مدرسه ساز تعهد شد.

وی همچنین اهدای هفت قطعه زمین با 18هزار و 300متر مساحت، 20 مورد اهدای واحد مسکونی و مغازه برای جهاد مدرسه‌سازی از دیگر تعهدات خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی ذکر کرد.

بابایی با اشاره به اینکه در این جشنواره همچنین 47 مورد کمک نقدی از سوی خیرین با 490 میلیون ریال کمک اهدا شد تصریح کرد: این کمک‌های از سوی 91 خیر به این امر خداپسندانه اختصاص یافت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی همچنین میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز استان را طی سنوات سال گذشته 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 60درصد از این تعهدات خیرین تاکنون تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی از سال 85 با برگزاری هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آغاز به کار کرد، گفت: در آن مقطع تعداد خیران 35 نفر بوده که این تعداد در سال گذشته به 488 نفر افزایش یافت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: اکنون شمار خیرین مدرسه ساز با برگزاری جشنواره اخیر در استان به 579 خیر افزایش یافته است.

بابایی با تشریح تعهدات خیرین مربوط به جشنواره‌های گذشته تصریح کرد: بر همین اساس در مجموع، تعهدات خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی 118 فضا بوده که در اقصی نقاط خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گفته این مسئول در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، این تعداد فضای آموزشی بالغ بر 357 کلاس درس با 82 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به سایر تعهدات خیرین برای ساخت خوابگاه، سالن ورزشی، نمازخانه و یا خانه معلم این تعهدات را بالغ بر 98 مورد عنوان کرد.

بابایی بیان داشت: حدود 4 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها از سوی خیرین تعهد شده است.

وی به تعهدات اهدای زمین از سوی خیرین خراسان شمالی هم برای مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: در این راستا 153 قطعه زمین برای اجرای پروژه‌های آموزشی اهدا شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی همچنین از اهدای 34 باب مغازه، آپارتمان و منزل برای امر مقدس ساخت مدرسه هم خبر داد و افزود: ارزش این واحدها افزون بر 17 میلیارد ریال بوده است.

وی به 131 مورد کمک نقدی برای مدرسه سازی در خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها بالغ بر 3 میلیارد و 404 میلیون ریال بوده که به شماره حساب مربوطه واریز شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با تاکید بر ظرفیت‌های خیرین مدرسه ساز ابراز امیدواری کرد تا با تحقق تعهدات خیرین بخش قابل توجهی از نیازهای استان به فضای آموزشی برطرف شود.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول