اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

فعالیت 30 مدرسه شاهد در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 13 مدرسه شاهد در دو سال اخیر به 30 مدرسه افزایش یافته و 8 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم یا وابسته به فرزندان شهدا و جانبازان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

فعالیت 30 مدرسه شاهد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در آموزش و پرورش در سالن ولایت اظهار داشت: هر چند قانون به ما اجازه داده تا 100 درصد نیروهای استخدامی خود را از بین جانبازان و خانواده‌های شهدا جذب کنیم اما تلاش ما تاکنون به صورت کامل و حداکثری در جذب فرزندان شهدا و جانبازان تحقق نیافته که امیدواریم این عدد و رقم که مطلوب ما نیز نمی‌باشد، افزایش یابد.

وی یکی دیگر از ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و جانبازان را اجازه دادن تام برای انتخاب محل خدمتی برای جانبازان و فرزندان شهدا و ایثارگران اعلام کرد و یادآور شد: جانبازان بالای 25 درصد در انتخاب محل خدمت خود اختیار تام دارند اما جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آنها اولویت‌های خود را باید مطابق با نیاز منطقه اعلام کرده تا انتخاب محل خدمت صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار این امکانات ما در خصوص بیمه طلایی جانبازان نیز هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که البته در این بین مکاتباتی با وزارتخانه و سازمان بازنشستگی داشتیم تا نسبت به حل مشکل بیمه طلایی جانبازان بازنشسته که سازمان بازنشستگی متولی آن است اقدام لازم را انجام دهد.

اعتراض شدید جانبازان و شعار دروغ است دروغ است خطاب به مسئولان

محمود‌زاده در حالی که نحوه صدور برگه بیمه طلایی جانبازان را توضیح می‌داد به یکباره با هیاهوی جانبازان و فرهنگیان شاغل روبرو شد که به شدت به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص بیمه جانبازان اعتراض کرده و از لاینحل ماندن مشکلات زبان به شکوه گشودند.

این مسئول در حالی که حاضران جلسه را به آرامش دعوت می‌کرد اعلام کرد که بیمه جانبازان شاغل در آموزش و پرورش در سال 92 در حال صدور کارت بیمه طلایی است و ما از مبلغ 30 هزار و 500 تومان حق بیمه جانبازان بیش از نیمی از آنها را متقبل شدیم و قرار است با هماهنگی بیمه ایران 15 نوع خدمات بدون سقف خاص به جانبازان ارائه شود که البته حق بیمه شاغلان نیز 23 هزار تومان است که شاغلان نیز بخشی از آن را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: با تامین اعتبار پرداخت سنوات بازنشستگی نیز جزو اولویت‌های ماست که امیدواریم با وعده‌ای که وزیر آموزش و پرورش داده است در این زمینه مشکلات برطرف شود.

محمود‌زاده در خصوص حل مشکل بیمه طلایی جانبازان در سال گذشته و پرداخت هزینه‌های درمانی آنها نیز افزود: در این زمینه ما حدود 10 ماه از جانبازان مبلغ حق بیمه را دریافت کردیم و در قبال آن حدود 100 میلیون تومان اعتبار به ما داده‌اند در حالی که 150 میلیون تومان جانبازان هزینه داشتند که قرار شده است از طریق وزارتخانه این رقم مورد پیگیری قرار گرفته و با تخصیص آن مشکلات جانبازان در این زمینه برطرف شود.

فعالیت 30 مدرسه شاهد در اردبیل

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت و در قالب محتوای کتب درسی مفاهیم ارزشی به ویژه شاخصه‌های تحول‌ساز در قالب برنامه‌های درسی و فوق برنامه به نسل آینده منتقل می‌شود، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین نیز بر این موضوع تاکید شده است که ضرورت دارد دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های بعدی انتقال داده شود که البته این کار به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در قالب یادواره‌های شهدا، ‌مسابقات مقاله‌نویسی، انشا‌نویسی و ... در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل 13 مدرسه شاهد در دو سال اخیر به 30 مدرسه افزایش یافته و 8 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم یا وابسته به فرزندان شهدا و جانبازان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود گفت:‌ 600 نفر دانش‌آموز نیز به عنوان طرح پراکنده در این مدارس تحصیل می‌کنند که ما سعی کردیم با ایجاد بهترین امکانات دغدغه آموزش و تعلیم و تربیت را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول