اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت مسئولان فردوس صورت گرفت

ارتقای دانشکده فنی و‌ مهندسی فردوس به دانشگاه

رئیس دانشگاه فنی ‌و مهندسی فردوس از ارتقای این دانشکده به دانشگاه خبر داد.

ارتقای دانشکده فنی و‌ مهندسی فردوس به دانشگاه

علی زال‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: دانشکده فنی‌ و‌ مهندسی فردوس به دانشگاه ارتقا و در ردیف دانشگاه‌های مستقل کشور قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به بازدید اخیر معاونان وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از دانشکده فنی و مهندسی‌ فردوس، گفت: معاونان وزیر در این بازدید امکانات و تجهیزات دانشکده را بسیار مطلوب ارزیابی کردند.

رئیس دانشکده فنی ‌و مهندسی فردوس افزود: ارتقای دانشکده فنی ‌و مهندسی به دانشگاه مستقل پس از اینکه در لایحه بودجه و در کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مورد موافقت و به تصویب نمایندگان رسید در قانون بودجه سال 92 نیز این دانشکده در ردیف دانشگاه‌های مستقل کشور قرار گرفت.

زال‌حسینی از اختصاص اعتبار اولیه به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان به دانشگاه فنی‌و مهندسی فردوس خبر داد و تصریح کرد: این دانشگاه از سال 89 با عنوان آموزشکده فنی ‌و مهندسی با دو رشته تحصیلی آغاز به کار کرد.

وی یادآور شد: دانشکده فنی‌ و مهندسی فردوس روند شتابان و مطلوبی را در یک‌سال گذشته داشته به طوری که هم‌اکنون با گذشت دو سال از آغاز به‌کار این دانشکده، رشته‌های تحصیلی آن به هفت رشته کاردانی و کارشناسی افزایش یافته است.

تحصیل 700 دانشجو در دانشگاه فنی‌ و مهندسی فردوس

رئیس دانشگاه فنی ‌و مهندسی فردوس رشته‌های این دانشگاه را شامل، برق الکترونیک، برق قدرت، رایانه در مقطع کاردانی و کارشناسی و عمران در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 700 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

زال‌حسینی همچنین از تجهیز کامل پژوهشکده انار فردوس خبر داد و افزود: این مرکز با سه گروه پژوهشی شامل اقتصاد قنات، هیدرولیک قنات و آبخیزداری و احیای قنات مشغول به فعالیت است.

این مسئول از راه‌اندازی پژوهشکده انار در شهرستان فردوس به عنوان زیرمجموعه دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و اذعان داشت: مقدمات انتقال پژوهشکده انار فردوس به دانشگاه فنی ‌و مهندسی این شهرستان در حال انجام است و ساختمان پژوهشکده نیز ظرف چندماه آینده در باغستان علیا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول