اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج:

دانشگاه آزاد کرج برای تاسیس رشته داروسازی آمادگی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: این دانشگاه برای راه‌اندازی رشته داروسازی به عنوان نخستین رشته علوم پزشکی در این واحد آموزش عالی آمادگی دارد.

دانشگاه آزاد کرج برای تاسیس رشته داروسازی آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ‌رامین حاجی‎خانی افزود: این دانشگاه همچنین برای راه‌اندازی 20 رشته دکترا و کارشناسی ارشد از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست مجوز کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه مجازی و افزایش رشته‌های مقاطع ارشد و دکترا جزو برنامه‌های این دانشگاه است، افزود: سعی داریم که مقاطع کاردانی و کارشناسی را به صفر برسانیم و به همان نسبت مقاطع ارشد و دکترا را بالا ببریم.

این مسئول اظهار کرد: این واحد دانشگاهی دارای حدود 31 هزار دانشجو، 616 استاد عضو هیئت‌ علمی و 701 کارمند است و حضور استادان برتر کشور، ایجاد مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تخصصی، این دانشگاه را در زمره واحدهای برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور قرار داده است.

حاجی‎خانی یادآور شد: واحد کرج دارای رتبه جامع است که بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فقط تعداد محدودی از واحدهای دانشگاهی دارای این درجه هستند.

وی گفت: این واحد دارای 160 کارگاه و آزمایشگاه پیشرفته مجهز به آخرین وسایل و تجهیزات است و یک کتابخانه مرکزی بزرگ در مجتمع دانشگاه و 11 کتابخانه در دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها با مجموع 230 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین از دیگر ظرفیت‌ها و امکانات این دانشگاه است.

وی ادامه داد: یک‎هزار و 109 عنوان مجله فارسی و لاتین و پنج هزار و 467 کتاب الکترونیکی و 20 کیوسک اطلاع‌رسانی در این کتابخانه‌ها موجود است.

وی گفت: این واحد دانشگاهی دارای 151 رشته است که 12 رشته آن در مقطع دکترا، 68 رشته در مقطع کارشناسی‌ ارشد، 49 رشته در مقطع کارشناسی و بقیه در رشته‌های کاردانی است.

وی افزود: این دانشگاه همچنین دارای 12 دانشکده مستقل، یک گروه معارف و دو آموزشکده سما و 120 دانشجوی دکترای تخصصی و 600 دانشجوی دکترای حرفه‌ای در حال تحصیل است.

انتهای پیام/2302/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول