اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک گفت‌وگوی مفصل با خبرنگاران توسط رئیس این دانشگاه اعلام شد

تشریح جزئیات طرح ساماندهی نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی بناب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با هدف پاسخگویی به شبهات و شایعات اخیر در شهرستان، جزئیات طرح تعدیل و استخدام نیروی انسانی در این واحد دانشگاهی را تشریح کرد.

تشریح جزئیات طرح ساماندهی نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، احمد امیری عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اول و مهمترین مأموریت مدیریت جدید واحد دانشگاهی بناب که انرژی بیشتری را به خود صرف کرده اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی بود، اظهار کرد: بر اساس گزارش بازرسان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تعداد نیروی انسانی شاغل در واحد دانشگاهی بناب در اواخر شهریور ماه سال گذشته 415 نفر بود که قانوناً  باید 160 نفر می‌شد.

وی افزود: از این 415 نفر 72 نفر به عنوان کارمند رسمی و بقیه به صورت کارکنان بدون مجوز مشغول بکار بودند.

امیری اظهار کرد: با توجه به تأکید سازمان مرکزی دانشگاه در خصوص قطع همکاری با نیروهای شرکتی و بدون مجوز و جذب نیروی مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش، ابتدا وضعیت 12 نفر نیروی قراردادی واحد پس از بررسی و اعلام نظر منطقه 13 دانشگاه مشخص شده و قرارداد و ادامه همکاری هشت نفر از آنها قانونی و اصولی تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: پس از قطع همکاری با چهار نفر از نیروهای قراردادی بدون مجوز، بقیه نیروهای شرکتی دارای مدرک کارشناسی و شاغل در قسمت‌های اداری از آبان ماه تا بهمن ماه سال گذشته طی پنج مرحله تعدیل شده و برای آنهایی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بودند، در 25 اسفندماه سال گذشته به همراه متقاضیان جویای کار بومی شهرستان توسط منطقه 13 دانشگاه آزمون استخدامی برگزار شد.

امیری هدف از برگزاری این آزمون و ادامه مراحل بعدی آن را جذب 32 نفر نیروی انسانی مورد نیاز با مدرک کارشناسی برای پست‌های اداری بلاتصدی اعلام کرد و گفت: در این آزمون سه برابر ظرفیت مورد نیاز براساس نمره کتبی آزمون مشخص و برای مصاحبه حضوری در منطقه که روزهای21 و 22 اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از سازمان مرکزی و منطقه 13 و واحد بناب برگزار شد، معرفی شدند.

به گفته وی در آزمون کتبی استخدامی برای هر یک ماه همکاری نیروهای شرکتی واحد بناب چهار امتیاز درنظرگرفته شد و با اعلام این واحد دانشگاهی توسط منطقه 13 در کارنامه آنان اعمال شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سئوالات آزمون استخدامی توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده و توسط همان مرکز نیز تصحیح و نتایج نمره خام آنها به منطقه 13 اعلام شد.

امیری اظهار کرد: در تاریخ 27 اردیبهشت ماه امسال اسامی 32 نفر واجد شرایط که از مجموع مراحل آزمون کتبی و مصاحبه حضوری بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، توسط منطقه13 به آنها و واحد بناب اعلام و جهت طی آخرین مرحله استخدام به مرکز گزینش معرفی شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد، این 32 نفر پس از تأیید صلاحیت توسط مرکز گزینش به زودی در واحد بناب آغاز به کار کنند.

امیری خاطرنشان کرد: برخلاف گمانه‌زنی‌های متعدد در محافل مختلف عمومی،  82 درصد از 32 نفر پذیرفته شده نهایی از کارکنان سابق شرکتی واحد و بقیه از شهروندان متفرقه بنابی بوده و به عبارتی 17 نفر آنان مرد و 15 نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درادامه این گفتگوی خبری به نحوه استخدام و بکارگیری 52 نفر نیروی انسانی باقیمانده سطح دیپلم اشاره کرد و گفت: پس از جذب 32 نفر نیروی کارشناس، برای 52 پست باقیمانده بلاتصدی خدماتی در چارت سازمانی واحد بناب که هم اکنون بدون مجوز اداره می شوند، درطول تیر و مرداد ماه فرآیند استخدامی آنان برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه مدرک تحصیلی لازم برای تصدی این پست‌ها در سطح دیپلم متوسطه است؛ افزود: مدیریت واحد بناب تلاش می‌کند فرآیند استخدام این افراد را در سطح واحد و در بین همکارانی که هم اکنون شاغل بوده و یا از آزمون قبلی پستهای کارشناسی پذیرفته نشده اند، برگزار کند.

وی تأکید کرد: مدیریت واحد بناب مصمم است طرح  ساماندهی نیروی انسانی واحد را تا شهریورماه امسال به اتمام برساند و پیش بینی می شود با توجه به اینکه از تعداد نیروی مورد نیاز استاندارد 20 نفر اضافه استخدام خواهند شد، بنابراین تا چندین سال آینده نیازی به استخدام نیروی انسانی جدید نخواهد بود.

به گفته امیری براساس قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد کارمندان هر واحد دانشگاهی باید به نسبت تعداد دانشجویان آن واحد یعنی به ازای هر50 دانشجو یک نفر کارمند باشد.

وی اظهار کرد: با وجود کمبود شدید کادر اداری در شش ماهه اخیر همواره سعی شده است که هیچ خلل و توقفی در روند امورات عادی دانشگاه صورت نگیرد  و اساتید و دانشجویان در بخشهای مختلف دانشگاه با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در بخش پایانی این نشست خبری هر گونه دخالت و سفارش مقامات مسئول شهرستانی در روند برگزاری استخدام نیروی انسانی واحد بناب را تکذیب کرد و گفت: مدیریت واحد بناب با افتخار اعلام می‌کند روند برگزاری استخدام تاکنون با سلامت و صحت کامل طی شده و ضمن اینکه فقط امورات اداری لازم آن هم برحسب دستورات سازمان مرکزی و منطقه 13 توسط مسئولان واحد دانشگاهی بناب انجام شده است، مصمم هستیم دراین مسیر حق هیچکدام از متقاضیان و شرکت کنندگان ضایع نشود.

احمد امیری با بیان اینکه تا این مرحله از روند استخدام، مسئولان ارشد واحد بناب  فشار و سختی زیادی از کار را متحمل شده اند؛ گفت: از همکاران شرکت کننده در استخدام وخانواده‌های محترم آنان که با صبر و تحمل خودشان تا امروز ما را همراهی کرده اند، ممنون و سپاسگزاریم. 

انتهای‌پیام/60004/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول