اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه:

بودجه کل حوزه‌های علمیه به اندازه چند دانشگاه نیست

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: با وجود اینکه بودجه کل حوزه‌های علمیه به اندازه چند دانشگاه نیست، خروجی این مراکز با اهمیت و ارزشمند است.

بودجه کل حوزه‌های علمیه به اندازه چند دانشگاه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اجلاسیه معاونان آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در استان البرز آغاز به کار کرد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی سخنانی به سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت اشاره کرد و اظهار داشت: مهدویت فلسفه بزرگ تاریخ همه ادیان است و همه انسان‌های آزاده و مومن منتظر ظهور منجی هستند.

وی تصریح کرد: همه ادیان الهی ظهور منجی را در روز رستاخیز وعده داده‌اند و شیعیان مفتخر هستند که بیش از دیگران منتظر ظهور بوده و افتخار آماده‌سازی و فراهم کردن شرایط ظهور حضرت ولیعصر (ع) را داریم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: در عصر غیبت شیعه و حوزه‌های علمیه وظیفه تاریخی سنگینی بر عهده دارند که یکی از مهمترین این وظایف تربیت ولی‌فقیه برای هدایت جامعه اسلامی است.

فرحانی افزود: به فضل الهی امروز شاهد هستیم که در عصر غیبت حوزه‌های علمیه ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای انجام این رسالت مهم تاریخی به کار بسته و امیدواریم این تلاش‌ها مورد قبول حضرت ولیعصر (عج) قرار گیرد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور پرداخت و گفت: الگو و مدل راه ما را رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم فرموده و حضرت آقا در رهنمودهای متعدد چند اولویت را مورد تاکید قرار داده‌اند که استقلال مالی حوزه‌های علمیه، تاکید بر تهذیب و توسعه فعالیت‌ها از نظر کیفی از مهمترین آن‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: اگر چه مشکلات و کاستی‌هایی داریم، اما سمت و سوی مدیریت و جهت‌گیری‌ها به سمت نقطه مطلوب است و خوشبختانه امروز حوزه‌های ما با کمترین هزینه بیشترین کارکرد را دارند.

فرحانی گفت: اگر بودجه کل حوزه‌ها را جمع کنیم در حد بودجه چند دانشگاه نمی‌شود و این در حالی است که خروجی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور ارزشمند و قابل قبول است.

وی در پایان تاکید کرد: کار در حوزه‌های علمیه با دیگر نهادها تفاوت‌های جدی دارد و در این مسیر همه ما رضایت خداوند و حضرت ولیعصر (عج) را در اولویت قرار داده‌ایم و امیدواریم روند حرکت رو به جلوی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آینده شتاب بیشتری داشته باشد.

* ‌افزایش جذب طلاب در حوزه‌های علمیه استان تهران

همچنین در بخش دیگری از این مراسم مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: حوزه علمیه استان تهران دارای پیشینه بسیار قوی و غنی است و بزرگان و علمای بسیاری را تربیت و به جامعه اسلامی معرفی کرده است.

آیت‌الله سید باقر خسروشاهی افزود: تمام تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌مندی از رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوزه‌های علمیه استان تهران را به دوران گذشته بازگردانیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و در سال تحصیلی گذشته با اقدامات انجام شده موفق شدیم که تعداد جذب طلبه را نسبت به سال‌های قبل افزایش دهیم که این امر نشان‌دهنده رونق حوزه‌های علمیه استان و استقبال بیشتر نسل جوان است.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول