اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 300 دانش‌آموز بسیجی

اردوهای طرح هجرت 3 در کهنوج آغاز شد

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت کهنوج گفت: اردوهای طرح هجرت سه دانش‌آموزان با حضور 300 دانش‌آموز در این شهرستان آغاز شد.

اردوهای طرح هجرت 3 در کهنوج آغاز شد

غلام‌عباس تحقیقی امروز در حاشیه افتتاح اردوهای طرح هجرت 3 بسیج کهنوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور 300 دانش‌آموز در این اردوها اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال و ایجاد حماسه سیاسی اولویت کار با حماسه اقتصادی است که باید تا پایان سال محقق شود.

وی با بیان اینکه آشنا کردن مردم مناطق محروم کشور به راه‌های ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین وظایف ما و بسیجیان در طرح هجرت 3 است، افزود: اردوهای هجرت سه نشان‌دهنده تلاش و همت مضاعف جوانان و مصداق خدمت بسیج به محرومان است.

تحقیقی گفت: دانش‌آموزان بسیجی در ایام تابستان و اوقات فراغت خود با حضور در اردوهای هجرت که به مدت 10 روز برگزار می‌شود ضمن استفاده از کلاس‌های عقیدتی، احکام، اخلاق، آموزش قرآن و برنامه‌های ورزشی با حضور در مدارس و مراکز آموزشی که نیاز به مرمت دارند، اقدام به رنگ‌آمیزی کلاس‌ها و زیباسازی فضای آموزشی کرده و زمینه را برای حضور بانشاط سایر دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی جاری فراهم می‌کنند.

وی بیان داشت: جهاد سازندگی از جمله نهادهای مردمی برخاسته از انقلاب اسلامی ایران بوده و به خاطر فلسفه تشکیل و عملکرد آن در میان سایر نهادها و ارگان‌هایی که برای قوت و تداوم انقلاب اسلامی شکل گرفتند از اعتبار و جایگاه والایی برخوردار است.

تحقیقی عنوان کرد: حضور جهادگران در یک روستای دورافتاده این امید را به اهالی مناطق محروم می‌دهد که در نظام اسلامی و افرادی از این جامعه به فکر آنان هستند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی گفت: برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و ویزیت رایگان با اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به روستاهای محروم و برگزاری اردوهای هفت روزه توسط بسیجیان محلات در روستاهای محروم برای خدمت‌رسانی در فصول تابستان و پاییز از دیگر برنامه‌ها است که همگام با اردوهای جهادی اجرا می‌شود.

تحقیقی افزود: بسیج مهندسان ناحیه با هماهنگی قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه کهنوج کارشناسان کشاورزی را برای آموزش به کشاورزان در امر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به روستاهای این نواحی اعزام و کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه و اشتغال خانگی کوچک در روستاهای محروم خاطر نشان کرد: این مهم در راستای تحقق حماسه اقتصادی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80010/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول