اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران:

طرح هجرت 3 بدون مشکل مالی در مازندران اجرا می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: طرح هجرت سه بدون مشکل مالی در مازندران اجرا می‌شود.

طرح هجرت 3 بدون مشکل مالی در مازندران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌الله فرزانه صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در خانه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: طرح هجرت سه از برنامه‌های محوری بسیج سازندگی و مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور است که از سوی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای دقیق طرح هجرت سه در استان کارگروه تشکیل شد، ادامه داد: رهنمودهای رهبری با مدیریت استاندار باید در استان به صورت دقیق اجرا شود.

فرزانه تصریح کرد: مازندران در اجرای طرح «هجرت سه» مشکل ندارد و با همکاری دستگاه‌های اجرایی منابع مالی این طرح مهم تامین می‌شود.

وی به چند بند از قانون ماده واحده بودجه که سهم آموزش و پرورش را در تامین منابع مالی مشخص می‌کند اشاره کرد و گفت: در ماده واحده 30 قانون بودجه در سال جاری اشاره دارد که آموزش و پرورش با فروش اموال غیر منقول مازاد می‌تواند 25 درصد این اعتبارات را برای تجهیزات هوشمندسازی مدارس اختصاص دهد.

فرزانه افزود: در بند 77 قانون بودجه آمده است «از هر بند سیگار وارداتی 20 ریال عوارض گرفته شود که در مجموع 120 میلیارد تومان می‌رسد که 60 میلیارد تومان آن سهم آموزش و پرورش می‌شود».

این مسئول اضافه کرد: این میزان اعتبار باید برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نیز ساخت، تکمیل و تجهیز فضاهای ورزشی دانش‌آموزان اختصاص یابد.

وی سهم مازندران را از اعتبارات 60 میلیارد تومانی حدود سه میلیارد تومان دانست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآور شد: در بند 79 قانون بودجه آمده است «مجتمع‌های مسکونی بیش از یک هزار واحد، سازندگان موظف به احداث مدارس و مساجد هستند».

این مسئول با اشاره به اینکه امسال قانون بودجه اجازه داد برای تشویق خیران مدرسه‌ساز قسمتی از اعتبارات تملک دارایی‌ها را به عنوان یارانه سود تسهیلات در اختیار خیران قرار گیرد، یادآور شد: با فراهم شدن تسهیلات بانکی خیران می‌توانند در ساخت و ساز مدارس با آموزش و پرورش مشارکت کنند.

فرزانه ادامه داد: در بند سه قانون بودجه نیز آمده است «200 میلیارد تومان برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است که سهم مازندران در کشور به هشت میلیارد تومان می‌رسد».

وی با اعلام اینکه قوانین بودجه کمک می‌کند تا برای تجهیز فضاهای آموزشی اعتبارات خوبی پیش‌بینی شود، بیان داشت: اقدام بعدی خیران بعد از احداث فضاهای آموزشی، هوشمندسازی مدارس باشد.

انتهای پیام/86006/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول