اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت 400 دانش‌آموز بویین زهرایی

آیین افتتاحیه طرح هجرت در بویین زهرا برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانش‌آموزی از برگزاری آیین افتتاحیه طرح هجرت دانش‌آموزی این شهرستان در هفته آینده خبر داد.

آیین افتتاحیه طرح هجرت در بویین زهرا برگزار می‌شود

محسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به پیش‌بینی مشارکت 400 دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در مرمت و زیباسازی مدارس شهرستان در قالب طرح هجرت اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این طرح با حضور مسئولان استانی و شهرستان هفته آینده برگزار می‌شود.

نوروزی افزود: نشست‌های بصیرتی و روشنگری ویژه مقطع متوسطه برای دانش‌آموزان شهر‌های دانسفهان، شال، ارداق و سگز‌آباد طی هفته‌های گذشته برگزار شد.

وی گفت: در این دوره از نشست‌های روشنگرانه سه تن از کارشناسان سیاسی به طرح موضوعات بصیرتی در سطح دانش‌آموزی برای روشنگری آنان پرداختند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: طرح ولایت دانش‌آموزی نیز پس از اتمام ماه مبارک رمضان برای 45 دانش‌آموز پسر بویین زهرایی دارای معدل تحصیلی 16 به بالا برگزار می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه طرح ولایت چهارمین سال متوالی خود را سپری می‌کند، افزود: به علت تعطیلی مدارس در حوزه اعزام راهیان نور در بخش دانش‌آموزی هیچ گونه اعزامی به مناطق جنگی غرب کشور از سوی بسیج دانش آموزی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: سال 91 تعداد یک‌هزار و 200 دانش‌آموز شامل 700 دانش‌‌آموز پسر و 500 دانش‌آموز دختر به راهیان‌نور جنوب کشور اعزام شدند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا همچنین تعداد اعزامی‌های شهرستان بویین زهرا در حوزه تمرینات آمادگی دفاعی را 120 نفر از مقطع دوم متوسطه تمام مدارس شهرستان اعلام کرد.

نوروزی هشتم آبان ماه را زمان آغاز اعزام راهیان نور جنوب کشور در حوزه دانش‌آموزان دختر اعلام کرد.

وی به دیدار‌های صورت گرفته مدیران آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا با دو خانواده معزز شاهد و اهدای هدایا به خانواده آنان خبر داد و افزود: 12 تن از فرهنگیان بویین زهرا در دوران حماسه جنگ تحمیلی جان خود را تقدیم کشور کردند.

نوروزی در خصوص فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در حوزه ورزش تصریح کرد: مسابقات ورزشی دو و میدانی استان با شرکت 20 دانش‌آموز دو و میدانی‌کار بویین زهرایی مقطع اول متوسطه برگزار شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا از برگزاری مسابقات قرآن مرحله کشوری بسیج دانش‌آموزی در آینده نزدیک با حضور دو تن از دانش‌آموزان شال و بویین زهرا خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بسیجیان بویین زهرا بتوانند در این دور از رقابت‌ها حائز رتبه‌های قرآنی شوند.

نوروزی از ثبت نام 600 دانش‌آموز این شهرستان در برنامه آیه‌های تمدن در سطح شهرستان بویین‌زهرا با هدف کمک به پیشرفت تحصیلی خبر داد و افزود: شرط معدل دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی برای ورود به طرح آیه‌ها 19 و دوران متوسطه نیز 18 است که آزمون ورودی این طرح نیز 14 تیر ماه برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: هر تعداد از 600 پذیرش شده آیه‌های تمدن که مقام علمی قابل قبولی را کسب کنند، از مهر ماه جاری تا خرداد ماه سال آتی به مدت 9 ماه در این آزمون‌ها که با هدف پیشرفت تحصیلی و همراه با ارائه وسایل کمک آموزشی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا افزود: سال گذشته هشت مرحله از طرح آیه‌های تمدن برگزار و از سوی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین از رتبه‌های برتر تقدیر شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه بسیج فرهنگیان اظهار داشت: دوره پنج‌ روزه آمادگی دفاعی و تربیت مربی برای 30 تا 40 فرهنگی بویین زهرایی با پیش‌بینی‌های استانی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا اجرای برنامه جهت‌یابی رزمی، اعزام‌های دانش‌آموزی به یادمان‌های جنگی و تمرین تیر‌اندازی را جزو سه مرحله از دروس پیش‌بینی شده آمادگی دفاعی دوم متوسطه در سطح بسیج دانش‌آموزی ذکر کرد.

انتهای پیام/77005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول